Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

CSBS ljestvica: Razlike u ranom razvoju djece urednog razvoja, institucionalizirane djece i djece s autizmom (CROSBI ID 571208)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Cepanec, Maja ; Gmajnić, Iva ; Ljubešić, Marta CSBS ljestvica: Razlike u ranom razvoju djece urednog razvoja, institucionalizirane djece i djece s autizmom. 2010

Podaci o odgovornosti

Cepanec, Maja ; Gmajnić, Iva ; Ljubešić, Marta

hrvatski

CSBS ljestvica: Razlike u ranom razvoju djece urednog razvoja, institucionalizirane djece i djece s autizmom

Ovo istraživanje potaknuto je mnogim istraživanja koja su ukazala na neka zajednička obilježja (kako neurobiološka, tako i bihevioralna) djece koja odrastaju u dječjim domovima i djece s autizmom. U ispitivanju je korištena CSBS ljestvica (Wetherby & Prizant, 2003) koju ispunjava roditelj/skrbnik i koja daje podatke o ranom razvoju komunikacije i drugih razvojnih područja koja čine važan temelj i pretpostavku jezično-govornog razvoja. Prikupljeni su podaci o tri skupine ispitanika: (a) 24 djece urednog razvoja dobi 12-24 mjeseca ; (b) 24 djece koja odrastaju u domskom okruženju dobi 12-24 mjeseca, (c) 16 djece s poremećajem socijalne komunikacije dobi 12-59 mjeseci. Rezultati ovog istraživanja također ukazuju na neka zajednička obilježja institucionalizirane djece i djece s autizmom (kašnjenje u svim domenama razvoja, te postojanje nekih atipičnih obilježja), no ujedno i pokazuju na ključne različitosti. Premda su socijalno deprivirana, djeca koja odrastaju u domskom smještaju pokazuju znatno veća odstupanja u razvoju jezika, igri i simboličkom razvoju, negoli u razvoju socijalne komunikacije. S druge strane, djeca s autizmom pokazuju atipičan obrazac socijalnog razvoja, ali i razvoja govora, koji je u velikom neskladu (neobično "napredan") u odnosu na razvoj njegovih pretpostavki.

socijalna deprivacija; razvoj; komunikacija; autizam

nije evidentirano

engleski

CSBS scale: differences in early development in typically developing children, institutionalized children and children with autism

nije evidentirano

social deprivation; development; communication; autism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

4. kongres hrvatskih logopeda: Logopedija i izazovi novog vremena

predavanje

22.09.2010-25.09.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija