Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poruke u grafitima mladih iz Dublina i Zadra (CROSBI ID 170342)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela ; Željeznik, Ana Poruke u grafitima mladih iz Dublina i Zadra // Medijski dijalozi, IV. (2011), 91-109

Podaci o odgovornosti

Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela ; Željeznik, Ana

hrvatski

Poruke u grafitima mladih iz Dublina i Zadra

Grafiti se povezuju sa subkulturnim skupinama mladih i njihovo su sredstvo za neformalnim izražavanjem. Njima se često suprotstavljaju dominantnoj kulturi, glazbi, ali i (sve češće) politici. O odnosu prema aktualnim pitanjima društva, mladih i politici, biti će riječi u ovom radu. Grafiti su najeksplicitniji oblik implicitnih vrijednosti. Njima mladi iskazuju ono što javno ili odraslima ne(rado) govore. Grafitima mladi pričaju o društvu (starijih). Zbog toga grafiti nose (i) pedagoške poruke te su značajni u analizama svijesti i ponašanja mlade generacije. Postoje oni koji grafite definiraju ili kao oblik vandalizma ili, suprotno- kao oblik umjetničkog izražavanja. Nedvojbeno je da se grafiti na spomenicima kulture, crkvama i drugim objektima od kulturnog značenja mogu tretirati kao vandalizam. Grafiti se mogu promatrati i kao oblik anonimnog izražavanja s kojim se (mladi) ljudi služe da nadoknade svoj komunikacijski izričaj. Grafitoman uvijek šalje određenu poruku. Grafitima se iskazuju praiskonski načini komuniciranja ; spiljski ljudi su komunicirali na takav način - crtanjem, rezbarenjem i sl. Grafiti (je)su (i) „jezik ulice“, tj. oblik neformalnog izražavanja. Autori grafita izražavaju određenu (aktualnu) po(r)uku, pripadanje određenoj subkulturi, izražavaju nezadovoljstvo politikom, ekonomijom, položajem u društvu, te općenito ostvaruju specifičan kontakt s okolinom. Oni su neinstitucionalan i neformalan oblik komuniciranja. Uspijevaju postići ono što mnogi oglašivači ne uspijevaju i to sa znatno manjim sredstvima: probuditi nečiju znatiželju i prisiliti nekoga da propituje određene (etablitrane) vrijednosti i standardne obrasce ponašanja koje definiramo „normalnima“, (jer ih nameće društvo). U tim grafitima se najbolje zrcali čak i prezir mladih prema politici i političarima.

mediji; manipulacija; simboličke poruke; medijski odgoj

nije evidentirano

engleski

Messages of young audeince in graphites from Dublin and Zadar

nije evidentirano

media; manipulation; symbolic messages; media education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

IV.

2011.

91-109

objavljeno

1800-7074

2536-5622

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice