Obrazovna postignuća učenika osmih razreda iz geografije u šk. god. 2007./2008. i stavovi profesora geografije o poučavanju geografskih vještina (CROSBI ID 170366)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vuk, Ružica ; Vranković, Biljana
hrvatski
Obrazovna postignuća učenika osmih razreda iz geografije u šk. god. 2007./2008. i stavovi profesora geografije o poučavanju geografskih vještina
U radu se analiziraju postignuća učenika osmih razreda iz Geografije te mišljenja i stavovi profesora geografije osnovnih škola o učestalosti poučavanja geografskih vještina. Analiza se temelji na rezultatima ispita vanjskog vrednovanja iz Geografije na uzorku 50% populacije učenika osmih razreda (21 485) i podacima prikupljenim anketiranjem 308 profesora geografije koji rade u osnovnim školama. Rezultati na ispitu vanjskog vrjednovanja analizirani su prema dimenzijama znanja. Komparirana su trajna znanja i geografske vještine sa ostalim znanjima ispitanim ovim ispitom. Utvrđena razina razvijenosti pojedinih geografskih vještina na završetku osnovnoškolskog obrazovanja podudara se s procjenama i mišljenjima profesora geografije o učestalosti poučavanja tih geografskih vještina. Učenici bolje rješavaju zadatke kojima se ispituje činjenično znanje nego zadatke kojima se ispituju više dimenzije znanja (konceptualno i proceduralno znanje). Usvojenost trajnih znanja i razvijenost geografskih vještina neznatno je slabija od važnih i vrijednih znanja.
geografija; geografske vještine; samovrjednovanje u nastavi; trajna znanja; vanjsko vrjednovanje
nije evidentirano
engleski
Learning achievements of 8th grade primary school students in the 2007/2008 school year and attitudes of geography teachers regarding geographic skills
nije evidentirano
external evaluation; geographic skills; geography; permanent knowledge; self evaluation in teaching
nije evidentirano