Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima - specijalistički poslijediplomski rad (CROSBI ID 363689)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Daraboš, Maja Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima - specijalistički poslijediplomski rad / Tipurić, Darko (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2011

Podaci o odgovornosti

Daraboš, Maja

Tipurić, Darko

hrvatski

Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima - specijalistički poslijediplomski rad

Specijalistički poslijediplomski rad „Strategije diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima“ istražuje primjenu strategije diverzifikacije u hrvatskim poduzećima kao jednu od korporativnih strategija. Iako je strategija divezifikacije predmet mnogih istraživanja u svijetu, u Hrvatskoj su, unatoč sve većoj primjeni strategije diverzifikacije, istraživanja o učestalosti njezine primjene kao i razlozi za diverzifikaciju vrlo ograničeni. Rad je strukturiran u šest osnovnih poglavlja, uključujući uvod i zaključak. Nakon uvodnog poglavlja, u kojemu su prikazani predmet istraživanja rada i njegovi ciljevi, dan je teoretski okvir za promatranje strategija diverzifikacije predstavljanjem pojma i određenja strategije, gdje je fokus stavljen na korporativnu razinu strategije budući da je strategija diverzifikacije jedna od razvojnih korporativnih strategija poduzeća. U središnjem dijelu rada detaljno se definiraju strategije diverzifikacije te se objašnjavaju razlozi koji dovode do odluke o primjeni strategije diverzifikacije. Također, spomenute su i prednosti i nedostaci, kao i postojeći rizici primjene diverzifikacije kao međunarodne strategije. U četvrtom poglavlju rada prikazane su osnovne pretpostavke primjene strategija diverzifikacije kroz definiranje i analizu odgovarajućih alata implementacije strategije. Također, dan je prikaz dosadašnjih istraživanja odnosa primjene strategije diverzifikacije na poslovnu izvedbu poduzeća, te mogući problemi vezani uz troškove koje sama primjena strategije diverzifikacije može uzrokovati. Empirijsko istraživanje i rezultati učestalosti primjene strategija diverzifikacije u hrvatskim poduzećima dani je u petom poglavlju rada. Predmet istraživanja ovog rada usmjeren je na analizu strategije diverzifikacije promatrajući faktore makro razine, posebice industriju kao odrednicu primjene strategije diverzifikacije velikih poduzeća u Hrvatskoj. Glavni cilj istraživanja je i utvrditi primjenjuju li velika hrvatska poduzeća češće povezanu ili nepovezanu strategiju diverzifikacije, ovisno o industriji u kojoj poduzeće posluje. Iz čega proizlazi prva, temeljna hipoteza rada koja istražuje učestalost primjene strategija diverzifikacije u hrvatskim poduzećima u odnosu na industrijsku pripadnost. Uz polaznu hipotezu, formulirane su dvije dodatne hipoteze. Prva promatra primjenjuju li velika hrvatska poduzeća češće povezanu ili nepovezanu strategiju diverzifikacije, dok se posljednjom hipotezom nastoji istražiti i identificirati najčešći razlozi, odnosno motivi velikih hrvatskih poduzeća za primjenu strategije diverzifikacije. U hrvatskim poduzećima postoji razlika u primjeni strategija diverzifikacije u ovisnosti sa industrijskom pripadnošću poduzeća, što je u skladu sa rezultatima dosadašnjih istraživanja u svijetu. Razlike se mogu objasniti različitim karakteristikama pojedine industrije u kojoj posluje poduzeće, kao što su broj konkurenata u industriji, visoke ulazne barijere, veći transakcijski troškovi, promjenjivost pojedine industrije i sl. Promatrajući učestalost primjene strategije povezane diverzifikacije u odnosu na nepovezanu diverzifikaciju u hrvatskim poduzećima, pokazala se superiornost korištenja povezane diverzifikacije u velikim hrvatskim poduzećima u odnosu na nepovezanu diverzifikaciju. Također, kod analize razloga primjene strategije povezane diverzifikacije, najveća važnost zabilježena je za korištenje zajedničkih aktivnosti kao najvažnijeg razloga hrvatskih poduzeća za primjenu strategije povezane diverzifikacije.

korporativna strategija; strategija diverzifikacije; nepovezana diverzifikacija; povezana diverzifikacija; velika hrvatska poduzeća

nije evidentirano

engleski

Diversification strategy in large Croatian companies

nije evidentirano

corporate strategy; diversification strategy; related diversification; unrelated diversification; large croatian companies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

121

21.01.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija