Datum: 06.12.
Godina: 2010
Stranica: 172
Mentor: Duvnjak, Lea
Ključne riječi: inzulinska rezistencija; dislipidemija; hormoni štitnjače; šećerna bolest tip 1; TSH
( insulin resistance; diabetes mellitus type 1; dyslipidemia; thyroid hormones; TSH )
Inzulinska rezistencija prepoznata je kao prediktivni čimbenik mikro i makrovaskularnih komplikacija u šećernoj bolesti tipa 1. U kliničkoj praksi šećerna bolest često je udružena s poremećajima funkcije štitnjače koji utječu na regulaciju glikemije i metabolizam lipida. Ovo istraživanje, provedeno na 304 bolesnika sa šećernom bolešću tipa 1 i normalnom funkcijom štitnjače, dokazalo je da povišenje razine TSH unutar normalnog raspona, kod bolesnika sa nižom inzulinskom osjetljivošću, rezultira značajnim povišenjem razine ukupnog i LDL-kolesterola. TSH pozitivno korelira sa ukupnim, LDL, VLDL- kolesterolom i trigliceridima, a negativno s HDL- kolesterolom, kod bolesnika sa nižom inzulinskom osjetljivošću. TSH negativno korelira sa ukupnim, LDL, VLDL-kolesterolom i trigliceridima, a pozitivno s HDL-kolesterolom, kod bolesnika sa višom inzulinskom osjetljivošću. Rezultati istraživanja ukazuju da kod bolesnika sa nižom inzulinskom osjetljivošću i šećernom bolešću tipa 1 treba težiti što nižim vrijednostima TSH unutar referentnog raspona. Razina TSH, u ovisnosti o razini inzulinske osjetljivosti, utječe na metabolizam lipida kao važnog čimbenika rizika mikro i makrovaskularnih komplikacija u eutireoidnih osoba sa šećernom bolešću tipa 1 i ukazuje na važnost određivanja TSH i razine inzulinske osjetljivosti kliničkim parametrima kod svih osoba sa šećernom bolešću tipa 1.
Projekt / tema: 045-1080230-0516
Kliničke medicinske znanosti
Upisao u CROSBI: tbulum@idb.hr (tbulum@idb.hr), 4. Tra. 2011. u 17:38 sati