Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Distributivna trgovina u strukturi hrvatskoga gospodarstva (CROSBI ID 171058)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Segetlija, Zdenko Distributivna trgovina u strukturi hrvatskoga gospodarstva // Ekonomija (Zagreb), 17. (2011), 2; 445-465

Podaci o odgovornosti

Segetlija, Zdenko

hrvatski

Distributivna trgovina u strukturi hrvatskoga gospodarstva

U radu se najprije analizira pojam, a zatim značenje i važnost distributivne trgovine u nacionalnom gospodarskom sustavu. Kao pokazatelji značenja distributivne trgovine analizirani su: (a) udio distributivne trgovine u stvaranju bruto domaćeg proizvoda (BDP) ; (b) udio trgovine na veliko i trgovine na malo u ukupnoj zaposlenosti u nefinancijskoj poslovnoj ekonomiji (NFPE) ; (c) udjeli broja poduzeća trgovina na veliko i trgovina na malo u ukupnom broju gospodarskih subjekata ; (d) udio prometa trgovine na malo u BDP-u. Iz komparativne analize Hrvatske i drugih zemalja Europske Unije proizašao je zaključak o višim udjelima distributivne trgovine u stvaranju vrijednosti i u BDP-u u Hrvatskoj (u odnosu na druge gospodarske djelatnosti). Strukturna neusklađenost razvoja pojedinih djelatnosti u Republici Hrvatskoj vidljiva je i iz bržeg razvoja kapaciteta distributivne trgovine u odnosu na razinu opće gospodarske razvijenosti kao i iz porasta negativnoga salda trgovinske bilance. Za ocjenu primjerenosti kapaciteta distributivne trgovine upotrijebljeni su pokazatelji odnosa između prodajne površine u maloprodaji (u m2) i ostvarenoga GDP-a, a za primjerenost vanjskotrgovinske bilance pokazatelji odnosa između uvoza, odnosno izvoza, i BDP-a. Strukturna neusklađenost pojedinih gospodarskih djelatnosti u Republici Hrvatskoj izraz je vladajućeg društveno-gospodarskog sustava, odnosno društveno–gospodarskih odnosa u sklopu kojih su se potrošnja i trgovina na malo razvijale brže od ukupnoga gospodarstva. Može se pretpostaviti da se ulaskom svjetskih maloprodajnih lanaca produbljuju problemi distribucije hrvatskih proizvođača i na domaćem tržištu, jer svjetski maloprodajni lanci razvijaju međunarodne lance stvaranja vrijednosti.

distributivna trgovina; trgovina na veliko (veletrgovina); trgovina na malo (maloprodaja); bruto domaći proizvod (BDP); maloprodajni promet; prodajna površina.

http://www.rifin.com/ekonomijaeconomics/1315-godina-17-broj-2

engleski

Distributive Trade in the Croatian Economy Structure

nije evidentirano

distributive trade; wholesale trade; retail trade; gross domestic product (GDP); retail trade turnover; selling surface.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17. (2)

2011.

445-465

objavljeno

1330-0636

Povezanost rada

Ekonomija