Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike (CROSBI ID 572060)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Burić, Irena ; Sorić, Izabela
hrvatski
Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike
Istraživanja pokazuju da učenici i studenti doživljavaju brojna emocionalna iskustva u obrazovnom okruženju, koja usmjeravaju njihove interakcije, utječu na učenje, poučavanje i postignuće te oblikuju njihov osobni rast i razvoj. Prema Pekrunovoj teoriji kontrole i vrijednosti, veći stupanj percipirane kontrole nad učenjem i izvedbom u nekom predmetu, te pozitivno vrednovanje učenja i znanja, doprinosi pojavi pozitivnih učeničkih emocija. S druge strane, niska kontrola i negativno vrednovanje učenja i znanja, prediktivno je za pojavu negativnih emocija. Doživljene emocije ostvaruju različite efekte na učenikove kognitivne resurse, interese, motivaciju i različite aspekte samoregulacije učenja. Pri tome, pozitivne emocije uglavnom povoljno djeluju na ove varijable, dok su učinci negativnih emocija, najčešće nepovoljni. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati medijacijsku ulogu ispitnih emocija anksioznosti i radosti u povezanosti učeničkih kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti s korištenjem različitih oblika samoregulacije motivacije i afekta (voljnih strategija) tijekom učenja matematike. Istraživanje je provedeno na uzorku od 365 gimnazijalaca za vrijeme redovne nastave. Provedbom linearnog strukturalnog modeliranja potvrđene su opisane teorijske postavke. Ispitne emocije imale su medijacijsku ulogu u povezanosti kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti s korištenjem različitih oblika voljnih strategija prilikom učenja matematike. Učenici koji kontroliraju svoje učenje i izvedbu u matematici te koji pozitivno vrednuju njeno učenje, više doživljavaju radost. Oni s niskom razinom kontrole, uz pozitivno vrednovanje učenja, skloniji su doživljavanju ispitne anksioznosti. Negativno utemeljene poticaje tijekom učenja matematike više koriste učenici s većim razinama anksioznosti i nižim razinama radosti, dok strategije jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja, više koriste učenici s većim razinama percipirane kontrole i ispitne radosti.
emocije; kognitivne procjene; strategije voljne kontrole; učenje
nije evidentirano
engleski
Mediation role of emotions in relation between cognitive appraisal and volitional control strategy during learning of mathematics
nije evidentirano
emotions; cognitive appraisals; volitional control strategy; learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
200-200.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena
Zagreb: Grafički zavod Hrvatske
978-953-175-391-3
Podaci o skupu
20. dani Ramira i Zorana Bujasa
poster
07.04.2011-09.04.2011
Zagreb, Hrvatska