Izdavač: LIP PRINT
Godina: 2011
Stranica: 330
ISBN: 978-953-56516-0-4
Ključne riječi: tjelesna i zdravstvena kultura; nastavne teme; kriteriji ocjenjivanja
( Physical Education; teaching issues; assessment criteria )
Opširnim i značajnim udžbenikom "Opisi nastavnih tema i kriteriji ocjenjivanja - tjelesna i zdravstvena kultura u razrednoj nastavi -" dr.sc. Kamenka Živčić Marković i dr.sc. Nevenka Breslauer daju veliki doprinos kineziološkoj znanosti. Ovaj udžbenik zasnovan je na naučnim i stručnim saznanjima koja omogućavaju lakše provođenje nastave, jer su u njemu vrlo uspješno, s mnogo znanja, preciznosti i dosljednosti autori prezentirali izvedbu tehnike pojedinih bazičnih oblika kretanja i kretnih struktura u pojedinim sportovima, te dali velik broj informacija o načinima njihovog učenja. Autori su vrlo uspješno izložili problematiku djela, poštujući pri tome hijerarhiski princip između poglavlja višeg i nižeg ranga. Sva poglavlja se, kako u cjelini tako i u pojedinim dijelovima, logički nadovezuju jedno na drugo, a sva zajedno čine zaokruženu cjelinu. Autori su naročito dobro obradili poglavlje koje se odnosi na stručnu terminologiju, odlično su dati slikoviti prikazi opisanih položaja i pokreta. Prije svega je potrebno naglasiti sustavni prikaz položaja i kretanja tijela, kakvih je do sada malo u sličnim publikacijama. Prezentirani su osnovni položaji i kretanja tijela, što omogućuje lakše i uspješnije učenje i uvođenje u sport i tjelesno vježbanje. Autori su koristili suvremenu literaturu koja plijeni svojom sveobuhvatnošću i aktualnošću. Literatura sadrži 140 (stočetrdeset) stranih i domaćih autora. Ovakav obim literature dodatno upućuje na proširivanje stečenog znanja, a time i na permanentnu obuku koja je uvijek potrebna kako bi se što bolje i uspješnije provodili i ostvarili ciljevi i zadaci tjelesne i zdravstvene kulture. Čitajući ovaj udžbenik, stječe se dojam da su autori uspjeli budućim čitateljima maksimalno umanjiti napore oko razumijevanja prezentirane problematike jer su je svojim jednostavnim, konciznim, sustavnim i primjerenim objašnjenjima uspjeli približiti velikom broju budućih čitatelja. Ovo djelo predstavlja sintezu najnovijih saznanja iz područja kinezioloških znanosti - nastave tjelesne i zdravstvene kulture i daje doprinos rasvjetljavanju tretiranih problema, predstavlja doprinos sportskoj teoriji i praksi u domeni kineziološkog pristupa tjelesne i zdravstvene kulture.
Upisao u CROSBI: kamenka@kif.hr (kamenka@kif.hr), 13. Tra. 2011. u 08:00 sati