Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju u funkciji zahtjeva posla i radnog lokusa kontrole (CROSBI ID 364070)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Slišković, Ana
Maslić Seršić, Darja
hrvatski
Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju u funkciji zahtjeva posla i radnog lokusa kontrole
Istraživački interes za temu ovog istraživanja potaknut je: 1) brojnim promjenama u ustanovama visokog obrazovanja i društvu koje su u osnovi porasta stresnosti profesije visokoškolskih nastavnika, 2) otvorenim pitanjima koja proizlaze iz nedostatka adekvatnog i obuhvatnog modela stresa kod visokoškolskih nastavnika u dosadašnjim istraživanjima te 3) potpunim nedostatkom podataka o ovoj problematici u Republici Hrvatskoj. Glavni cilj provedenog istraživanja bio je ispitati moderatorsku ulogu radnog lokusa kontrole i znanstveno-nastavnog položaja u odnosu izvora i posljedica radnog stresa kod nastavnika u znanstveno nastavnim i suradničkim zvanjima. U glavnom dijelu istraživanja sudjelovalo je ukupno 1170 nastavnika zaposlenih na zagrebačkom, splitskom, riječkom i osječkom sveučilištu. Ispitivanje je provedeno metodom on-line ankete. Dobiveni rezultati su ukazali na šest izvora stresa karakterističnih za rad visokoškolskih nastavnika u RH. To su: međuljudski odnosi, društveni uvjeti, radno opterećenje, materijalno-tehnički uvjeti, organizacija rada i rad sa studentima. Sukladno očekivanjima, percepcija viših izvora stresa povezana je s nepovoljnijom psihičkom dobrobiti, lošijim tjelesnim zdravljem i nižim razinama zadovoljstva poslom i organizacijom. Moderatorska uloga radnog lokusa kontrole nije se pokazala značajnom, međutim rezultati ukazuju na medijatorsku ulogu radnog lokusa kontrole u objašnjenju odnosa većeg broja izvora i posljedica stresa. Konačno, većim dijelom je potvrđena hipoteza o moderatorskoj ulozi znanstveno-nastavnog položaja.
stres; nastavnici u visokom obrazovanju; radni lokus kontrole
nije evidentirano
engleski
Stress in higher education teachers' in function of work demands and work locus of control
nije evidentirano
Stress; higher education teachers'; work locus of control
nije evidentirano
Podaci o izdanju
241
14.12.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb