Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću (CROSBI ID 572673)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Petrović-Sočo, Biserka ; Hajdin, Ljubimka ; Balić, Tijana Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću // The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The math teacher : proceedings = Treći međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete : učitelj matematike : zbornik radova / Pavleković, Margita (ur.). Zagreb: Element, 2011. str. 440-450

Podaci o odgovornosti

Petrović-Sočo, Biserka ; Hajdin, Ljubimka ; Balić, Tijana

hrvatski

Prirodno učenje matematičkih pojmova u dječjem vrtiću

Polazeći od teorije socijalnog konstruktivizma, važnosti kvalitete okruženja i samomotiviranosti djece za učenje činjenjem u radu se prikazuje simultani razvoj razumijevanja pojmova: količine, broja, težine i njihovih odnosa kao matematičkih kategorija kod djece predškolske dobi. Rad se utemeljuje na primjeni etnografske metode kojom su se tijekom dvije godine u dječjem vrtiću „Dječji svijet“ u Varaždinu prikupljali i interpretirali podaci o dječjem prirodnom, praktičnom učenju početnih matematičkih pojmova u socijalnim interakcijama s drugom djecom i odgojiteljem kroz eksploraciju funkcioniranja vage i spontano nastalih i rješavanih praktičnih problema u svezi s tim. Naknadna zajednička refleksija etnografskih zapisa koju su kontinuirano provodili odgojitelji i pedagog, omogućila je da se putem stručnog dijaloga dogovaraju i primjenjuju promjene u materijalnoj ponudi za eksploraciju i rješavanje problema kod djece kao i promjene u socio- pedagoškom ozračju odgojnih skupina. Pretpostavka da će se u kvalitetnijim uvjetima okruženja za učenje amplificirati postojeća dječja iskustva i stjecati nova u cilju boljeg razumijevanja osnovnih matematičkih pojmova i holistički djelovati na sve aspekte dječjeg razvoja se potvrdila. Dobiveni rezultati pokazuju neposrednu povezanost kvalitete okruženja (socijalnog i fizičkog) s kvalitetom dječjeg učenja i razumijevanja navedenih matematičkih pojmova. Materijalizacija dječjeg mišljenja i razumijevanja matematičkih pojmova putem akcije, opisana i interpretirana u nizu praktičnih egzemplara dječjeg učenja u ovom radu, pokazuje kako okruženje „hrani“ učenje.

učenje predškolskog djeteta, početni matematički pojmovi, okruženje za učenje, razumijevanje matematike u akciji

nije evidentirano

engleski

Natural learning of mathematical terms in preschool

nije evidentirano

preschool child's learning(process), basic mathematical terms, learning environment, understanding mathematics in action

nije evidentirano

Podaci o prilogu

440-450.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

The Third International Scientific Colloquium Mathematics and Children : The math teacher : proceedings = Treći međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete : učitelj matematike : zbornik radova

Pavleković, Margita

Zagreb: Element

978-953-197-578-0

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Matematika i dijete (učitelj matematike) (3 ; 2011)

predavanje

18.03.2011-18.03.2011

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Matematika