Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Studentska procjena važnosti aktualnih društvenih problema (CROSBI ID 364251)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mustapić, Marko Studentska procjena važnosti aktualnih društvenih problema / Karajić, Nenad (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2011

Podaci o odgovornosti

Mustapić, Marko

Karajić, Nenad

hrvatski

Studentska procjena važnosti aktualnih društvenih problema

U radu se bavimo studentskim doživljajem i vrednovanjem prisutnosti društvenih problema u Hrvatskoj. U prvom dijelu rada iznosi se prikaz odrednica teorijskih pristupa društvenim problemima te ističe da u sociologiji nema općeprihvaćene definicije pojma društveni problemi, pa tako ni jedinstvenog teorijskog pristupa. Različiti teorijski pristupi mogu se svrstati u dvije temeljne perspektive: objektivističku i subjektivističku. Polazimo od gledišta da je tranzicijsko iskustvo hrvatskog društva koordinatni sustav unutar kojeg se pojavljuju, pozicioniraju i nestaju društveni problemi. Temeljna odrednica ovakvog pristupa predmetu istraživanja, proizišlog iz teorije socijalne konstrukcije zbilje, jest teza da je proces iznošenja tvrdnji o društvenim problemima neprekinuti tijek stvaranja javnog mnijenja. U drugom dijelu disertacije izlažu se ciljevi, hipoteze, metodološka načela empirijskog rada te se objašnjava tipologija društvenih problema (Mooney i sur, 2010) korištena u anketi na uzorku studenata Sveučilišta u Zagrebu (N = 612). Na osnovi navedene tipologije utvrđivalo se opće karakteristike i zakonitosti studentskog vrednovanja prisutnosti aktualnih društvenih problema u Hrvatskoj i provjeravalo interpretativnu primjenjivost teorijskog modela Mooneja i sur. (2010). Ispitani studenti označavaju (opažaju) nezaposlenost te korupciju i nesposobnost političara kao najveće društvene probleme u Hrvatskoj, dok se studentskim vrednovanjem prisutnosti pojedinačnih društvenih problema nezaposlenost i gospodarska kriza izdvajaju kao najprisutniji problemi u hrvatskom društvu. Navedeno ukazuju da studenti izdvajaju probleme društvene nejednakosti kao najprisutnije u Hrvatskoj, čime je potvrđena generalna hipoteza istraživanja. Utvrđivanje ključnih čimbenika studentskog vrednovanja prisutnosti društvenih problema ispitano je tro-faktorskom i sedam-faktorskom analizom. Jedna i druga analiza ukazuju na konzistentnost i postojanje unutarnje logike grupiranja društvenih problema prema modelu Mooney i sur. (2010). To potvrđuje i usporedba korelacija između faktora dobivenih tro-faktorskom i sedam-faktorskom analizom.

društveni problemi; socijalna konstrukcija zbilje; hrvatsko društvo; sveučilište u Zagrebu; studenti.

nije evidentirano

engleski

Students' evaluation of current social problems

nije evidentirano

social problems; social construction of reality; croatian society; university of zagreb; students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

235

25.03.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Sociologija