Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja (CROSBI ID 171834)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Velički, Damir ; Šenjug, Ana Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 3-4; 390-406

Podaci o odgovornosti

Velički, Damir ; Šenjug, Ana

hrvatski

Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja

Uz normativna načela je za opstanak i razvoj demokracije potrebno i demokratsko građanstvo, koje bi, između ostaloga, trebalo biti tolerantno u smislu prihvaćanja etničkih razlika i sposobno politički prosuđivati, odnosno poznavati uloge političkih institucija i procese donošenja političkih odluka. Autori u ovom radu kreću, nadalje, od postavke da bi se demokraciju trebalo shvatiti i kao oblik života te da bi djecu već od vrtića tj. nižih razreda osnovne škole trebalo poučavati toleranciji i poštivanju različitosti. Odgojitelji i učitelji pritom imaju vrlo važnu ulogu, jer bi upravo oni trebali poticati ozračje snošljivosti, što pretpostavlja da imaju razvijene demokratske kompetencije. U vezi s time, autori su među studentima Učiteljskog fakulteta u Zagrebu proveli istraživanje kako bi utvrdili postoje li, tj. u kojoj mjeri, kod budućih odgojiteljai učitelja nedemokratski stavovi, dakle stavovi koji zadiru u područje desnog ekstremizma. Istraživanjem se također htjelo utvrditi koliko studenti Učiteljskog fakulteta poznaju funkcioniranje demokratske države, političke institucije i procese. Rezultati istraživanja pokazali su da bi na Učiteljskom fakultetu trebalo svakako veću pažnju obratiti obrazovanju za demokratsko građanstvo i razvoju demokratske kulture.

demokracija ; demokratske kompetencije ; odgojitelji ; učitelji ; nedemokratski stavovi

nije evidentirano

engleski

Learning Democracy and Democratic Competence of Future Preschool- and School Teachers

nije evidentirano

democracy ; democratic competence ; pre-school teachers ; teachers ; non-democratic atitudes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

151 (3-4)

2010.

390-406

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti, Pedagogija, Politologija

Poveznice