Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija (CROSBI ID 8187)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Androić, Darko ; Halusek, Vlado ; Jovanovski, Verica ; Šarac, Vedran ; Režek, Siniša ; Ćurković, Natalija ; Vicković, Ivan ; Judaš, Nenad ; Mrvoš Sermek, Draginja ; Vrkljan, Petar et al. Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija. Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, 2010

Podaci o odgovornosti

Androić, Darko ; Halusek, Vlado ; Jovanovski, Verica ; Šarac, Vedran ; Režek, Siniša ; Ćurković, Natalija ; Vicković, Ivan ; Judaš, Nenad ; Mrvoš Sermek, Draginja ; Vrkljan, Petar ; Vrbnjak, Mihaela ; Vrbanec, Tomislav

Marković, Nenad ; Ćurković, Natalija ; Matoic, Irena

hrvatski

Kvalitativna analiza ispita provedenih 2008. godine u osnovnim školama : fizika i kemija

Prirodoslovna pismenost definirana je kao sposobnost korištenja prirodoslovnog znanja, prepoznavanja pitanja i izvođenja zaključaka temeljenih na dokazima radi razumijevanja i lakšeg donošenja odluka o prirodnom svijetu i promjenama koje u njemu izaziva ljudska aktivnost. Kroz školski predmet fizike učenici se poučavaju različitim pojmovima za opisivanje načela o građi, općim svojstvima i kretanju materije, stvaranju i prijenosu energije te međudjelovanju materije i energije te usvajanju kritičkog mišljenja kroz: hipotezu, teoriju i zakon te pronalaze mogućnosti primjene fizikalnih zakona i teorije u rješavanju problema u svakodnevnom životu, koristeći metodički pristup za uspoređivanje teorije i povezivanje zaključaka iz izvedenih pokusa i opažanja. Praćenje, ocjenjivanje i vrjednovanje trebalo bi biti korisno onima kojima je i namijenjeno, a to su prije svih učenici, dakle, dati informacije ne samo o efektima, nego i o tijeku procesa učenja, o načinima učenja, ali i upućivanja na dalje korake. Vrjednovanje je spona između navedenih elemenata, tj. vrjednovanjem se utvrđuje ispunjenost uvjeta, razumijevanje razina i slično, sve do samog funkcioniranje obrazovnog sustava. Kompleksnost vrjednovanja trebala bi se ostvarivati, ne samo obuhvaćanjem navedenih komponenti, nego i razinom kvalitete. Tako se za znanje, kao komponentu vrjednovanja, ističe logički pregled, povezanost činjenica i generalizacija te imaju različite razine kvalitete: prisjećanje – najniža razina, prepoznavanje - niska, reprodukcija - često i veoma precizno ponavljanje činjenica te generalizacija, nedovoljno upotrebljivo ; operativno znanje - služi rješavanju pojedinih zadataka ; stvaralačko znanje - kao najviša razina kojim se dolazi do novih rješenja. Distribucija učeničkog uspjeha postignutog u svakom pojedinom zadatku ispita iz fizike predstavlja pogodnu matricu za globalnu kvalitativnu inspekciju ispita, a učestalost pojavljivanja tipiziranih netočnih odgovora u zadatcima omogućava podrobniji uvid u problematiku izvođenja nastave. Na temelju navedenog detaljno se opisuje kvalitativna analiza ispita provedenih u osnovnim školama 2008. godine iz fizike i kemije te međusobne korelacije ovih predmeta.

konstrukcija testa ; nastava fizike ; vanjsko vrednovanje ; kvalitativna analiza

istraživački projekt

engleski

Qualitative analysis of exams from Physics and Chemistry in primary school conducted in 2008.

nije evidentirano

physics teaching ; construction the test ; external evaluation ; qualitative analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja

2010.

978-953-7556-19-8

148

objavljeno

Povezanost rada

Fizika, Kemija, Pedagogija