Različiti pristupi istraživanju i tvorbi kurikuluma (CROSBI ID 43399)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Slunjski, Edita
hrvatski
Različiti pristupi istraživanju i tvorbi kurikuluma
Različiti pristupi istraživanjima u odgoju i obrazovanju svoje ishodište imaju u različitim znanstveno-istraživačkim paradigmama, koje se razlikuju na razini ontologije, epistemologije i metodologije. Odabir određenih medoda istraživanja, u odnosu na neke druge, počiva na različim tumačenjima teorije i prakse odgoja i obrazovanja kao i različitim pogledima na njihovu međusobnu povezanost. Bliska povezanost s praksom omogućuje razvoj odgojno–obrazovne teorije (a tako i kurikuluma) koja je znanstvena i u suglasju sa zahtjevima postmodernog svijeta ; otvorena, fluidna, heterogena. Takva teorija zapravo izranja iz prakse, kao posljedica aktivnog angažmana svih sudionika istraživanja (teoretičara i praktičara) koji je postupno, zajednički izgrađuju. Na tim osnovama, kurikulum ranog odgoja i obrazovanja određuje se kao teorijska koncepcija koja se razvija na temeljima prakse određene ustanove ranog odgoja i obrazovanja, a koja je u svakoj ustanovi drukčija, jedinstvena i neponovljiva.
Istraživanja u odgoju i obrazovanju, kurikulum ranog odgoja i obrazovanja, akcijska istraživanja, profesionalne kompetencije odgajatelja
nije evidentirano
engleski
Different Approaches to Curriculum Research and Development
nije evidentirano
Research in Education, Early Childhood Education Curriculum, Action Research, Preschool Teacher Professional Competences
nije evidentirano
Podaci o prilogu
179-208.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nove paradigme ranoga odgoja
Maleš, Dubravka
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2011.
978-953-175-394-4