crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 514330

Disertacija

Autor: Pejić, Matea
Naslov: Ugovor o franšizi s osvrtom na hrvatsku praksu
( Franchise Agreemenet With an Overview on the Practice of Croatia )
Vrsta: završni rad - preddiplomski studij
Fakultet: Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Sveučilište: Visoka škola
Mjesto: Zagreb
Datum: 23.05.
Godina: 2011
Stranica: 42
Mentor: Vojković, Goran
Ključne riječi: franšizing; poslovni model; franšiza; ugovor o franšinzingu
( franchising; business model; franchise; franchise agreement )
Sažetak:
Franšizing je nastao polovicom 19. stoljeća u SAD-u, a u drugoj polovici 20. stoljeća proširio se svijetom. Radi se o poslovnom modelu u kojem davatelj franšize ustupa korisniku franšize pravo da posluje na propisani, određeni način tijekom određenog vremena i na određenom mjestu. Primatelj prihvaća obvezu obavljanja posla pod već isprobanim i poznatim uvjetima te pod nazivom, žigom, poslovnim operativnim sustavom i drugim razlikovnim znakovima raspoznavanja na tržištu, a za uzvrat je dužan plaćati određenu naknadu. Prema nekim istraživanjima, franšizno poslovanje danas predstavlja polovicu kompletne maloprodaje u svijetu. Republika Hrvatska, iako ima velike predispozicije za razvoj franšiznog poslovanja, još se uvijek suočava s određenim poteškoćama vezano za to pitanje. Sporo pravosuđe, nepostojanje pravne regluative, ekonomska kriza, slabo poznavanje tog modela poslovanja zajedno s hrvatskim mentalitetom neke su od prepreka franšiznoj poslovnoj ekspanziji. Nadalje, u drugom dijelu rada opisan je jedan hrvatski koncept nazvan „Srdela snack“ koji je bio dobro zamišljen i realiziran, ali je ubrzo propao zbog nedovoljnog istraživanja i osluškivanja potreba i preferencija potrošača, te nedostatnog informiranja i privlačenja istih. Isto tako prikazan je jedan dobar svjetski primjer franšizinga u McDonald's-u koji je naišao na neugodnu situaciju tj. na protukampanju. No s obzirom na veličinu, snagu i globalnu rasprostranjenost društva koje gradi svoje poslovanje i ugled desetljećima, uspješno se othrvalo raljama protivnika.
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Ekonomija,Pravo
Upisao u CROSBI: gvojkovi@public.hr (gvojkovi@public.hr), 29. Svi. 2011. u 15:51 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4