(Nova) slika djeteta u pedagogiji djetinjstva (CROSBI ID 43406)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bašić, Slavica
hrvatski
(Nova) slika djeteta u pedagogiji djetinjstva
Nova (stara) slika djeteta oslanja se na dugu pedagogijsku tradiciju (Rousseau, Pestalozzi, Froebel, Montessori, Steiner, Petersen, Korczak, humanistička pedagogija) u kojoj se dijete shvaćalo kao subjekt vlastitog razvoja, na suvremena istraživanja mozga, otkrivanja sve većeg značenja emocionalne inteligencije, osjetilnog iskustva, sudjelujućeg opažanja te na empirijske uvide u suvremene promjene odrastanja. Odlučujuće za suvremenu sliku djeteta je mišljenje da dijete u prvim godinama života usvaja vodeće spoznajne modele iz svoga okruženja te da sociokulturni procesi razumijevanja (usuglašavanja) određuju putove i obrasce kako dijete stupa u kontakt sa svijetom i kako ga razumije (konstruira). U suvremenoj pedagogiji djetinjstva dominantna je slika aktivnog i kompetentnog djeteta, koje se sve više na sasvim individualan i biografski jedinstven način uključuje u socijalni kontekst. U radu je izdvojeno deset temeljnih obilježja postmoderne slike djeteta, pri čemu se ukazuje na novo shvaćanje uloge pedagoga (odgajatelja).
''dijete'' i ''djetinjstvo'' kao društveni konstrukti, postmoderna slika djeteta, dijete kao subjekt vlastitog razvoja, zadaće suvremenog odgajatelja
nije evidentirano
engleski
(New) Image of Child in Childhood Pedagogy
nije evidentirano
''child'' and ''childhood'' as social constructs, postmodern image of the child, child as the subject of his/her development, contemporary educator's tasks
nije evidentirano
Podaci o prilogu
19-37.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nove paradigme ranog odgoja
Maleš, Dubravka
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2011.
978-953-175-394-4