Socijalne kompetencije i rani odgoj (CROSBI ID 43411)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jurčević-Lozančić, Anka
hrvatski
Socijalne kompetencije i rani odgoj
U literaturi nalazimo brojne i često različite interpretacije i definicije pojma dijete i djetinjstvo. Koji su identiteti i koja prava dani djetinjstvu? Dijete u procesu odrastanja ima ne samo potrebe već i prava, uključujući temeljno pravo da kontinuirano ulazi u interakcije sa svojim fizičkim i socijalnim okruženjem u kojemu aktivno stječe iskustva i razvija vlastito znanje i odgovornost za ukupni razvoj. Socijalne kompetencije omogućuju djetetu uspješno prepoznavanje osjećaja, potreba i ciljeva ne samo svog ponašanja već i drugih ljudi (djece i odraslih), što mu pomaže da bolje funkcionira u različitim socijalnim okruženjima. Poticajno okruženje u kojemu dijete živi i uči ima naglašenu ulogu u ovom razdoblju, jer dijete rane dobi ponajprije uči promatrajući, sudjelujući i čineći. Iako je proces učenja individualan, učenje je proces socijalne konstrukcije zato što su razlozi, objašnjenja, razmišljanja, interpretacije i značenja druge djece ili odraslih nužni za izgradnju djetetova znanja. Ovim će se radom naglasiti i približiti kako pomoći djetetu da stekne nove vještine, nova znanja i nova ponašanja njegove individualne potrebe, interese i sposobnosti, promovirajući tako njegovo aktivno sudjelovanje i kvalitetnije življenje u socijalnom kontekstu.
rani i predškolski odgoj, poticajno okruženje, proces učenja, socijalne kompetencije
nije evidentirano
engleski
Social Competences and Early Childhood Education
nije evidentirano
early and pre-school child development, stimulating environment, learning process, social competences
nije evidentirano
Podaci o prilogu
153-176.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nove paradigme ranog odgoja
Maleš, Dubravka
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2011.
978-953-175-394-4