Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalne kompetencije i rani odgoj (CROSBI ID 43411)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Jurčević-Lozančić, Anka Socijalne kompetencije i rani odgoj // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.). Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 153-176

Podaci o odgovornosti

Jurčević-Lozančić, Anka

hrvatski

Socijalne kompetencije i rani odgoj

U literaturi nalazimo brojne i često različite interpretacije i definicije pojma dijete i djetinjstvo. Koji su identiteti i koja prava dani djetinjstvu? Dijete u procesu odrastanja ima ne samo potrebe već i prava, uključujući temeljno pravo da kontinuirano ulazi u interakcije sa svojim fizičkim i socijalnim okruženjem u kojemu aktivno stječe iskustva i razvija vlastito znanje i odgovornost za ukupni razvoj. Socijalne kompetencije omogućuju djetetu uspješno prepoznavanje osjećaja, potreba i ciljeva ne samo svog ponašanja već i drugih ljudi (djece i odraslih), što mu pomaže da bolje funkcionira u različitim socijalnim okruženjima. Poticajno okruženje u kojemu dijete živi i uči ima naglašenu ulogu u ovom razdoblju, jer dijete rane dobi ponajprije uči promatrajući, sudjelujući i čineći. Iako je proces učenja individualan, učenje je proces socijalne konstrukcije zato što su razlozi, objašnjenja, razmišljanja, interpretacije i značenja druge djece ili odraslih nužni za izgradnju djetetova znanja. Ovim će se radom naglasiti i približiti kako pomoći djetetu da stekne nove vještine, nova znanja i nova ponašanja njegove individualne potrebe, interese i sposobnosti, promovirajući tako njegovo aktivno sudjelovanje i kvalitetnije življenje u socijalnom kontekstu.

rani i predškolski odgoj, poticajno okruženje, proces učenja, socijalne kompetencije

nije evidentirano

engleski

Social Competences and Early Childhood Education

nije evidentirano

early and pre-school child development, stimulating environment, learning process, social competences

nije evidentirano

Podaci o prilogu

153-176.

objavljeno

Podaci o knjizi

Nove paradigme ranog odgoja

Maleš, Dubravka

Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2011.

978-953-175-394-4

Povezanost rada

Pedagogija