Novi pristup istraživanju kulture vrtića (CROSBI ID 43412)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vujičić, Lidija
hrvatski
Novi pristup istraživanju kulture vrtića
U središtu našeg promišljanja je kultura odgojno-obrazovne ustanove, tj. kultura vrtića koju određujemo kao izraz zajedničkih, temeljnih postavki, uvjerenja – odgajatelja, stručnih suradnika, administrativnog i pomoćnog osoblja, roditelja, ravnatelja – karakterističnih za djelovanje odgojno-obrazovne ustanove. Ona se prepoznaje po međusobnim odnosima ljudi, njihovu zajedničkom radu, upravljanju ustanovom, organizacijskom i fizičkom okruženju te stupnju usmjerenosti na učenje i istraživanje. Upravo ta usmjerenost na učenje i istraživanje, na stalno usklađivanje s promjenljivim zahtjevima koji se u njoj otkrivaju, vode prvome koraku – razumijevanju kulture svoga vrtića. Razumijevanje znači usmjerenost na istraživanje i učenje odgajatelja i svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa u vrtiću, na izgrađivanje profesionalnog odnosa u poticajno razvojno-primjerenom okruženju institucija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Zastupamo tezu da se kvalitetne promjene u odgoju i obrazovanju mogu dogoditi promjenom ustroja i ozračja u odgojno-obrazovnoj ustanovi, što nazivamo promjenom kulture vrtića.
istraživanje, kultura odgojno-obrazovne ustanove, kultura vrtića, poticajno razvojno-primjereno okruženje, profesionalni razvoj
nije evidentirano
engleski
New Approach to Exploration of Kindergarten Culture
nije evidentirano
research, culture of an educational institution, kindergarten culture, motivating developmental and appropriate surrounding, professional development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
209-236.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nove paradigme ranog odgoja
Maleš, Dubravka
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2011.
978-953-175-394-4