Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja (CROSBI ID 43413)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Petrović-Sočo, Biserka
hrvatski
Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja
Interes za teorijsko proučavanje konteksta ustanova ranoga odgoja javlja se relativno kasno, tek u posljednja dva desetljeća, i to pod utjecajem promjene znanstvene paradigme o učenju (konstruktivistička i sukonstruktivistička teorija učenja), rezultata kroskulturalnih antropologijskih istraživanja, istraživanja socijalne interakcije djece rane dobi u institucijskome kontekstu i rastućeg zanimanja roditelja za kvalitetu dnevnog življenja i učenja svoje djece u vrijeme dok su na poslu. Istraživačka razdoblja konteksta korespondiraju s razvojem institucijskih konteksta u pedagoškoj praksi: od zanemarivanja njegove pedagoške vrijednosti u tzv. medicinsko doba jaslica, preko prenaglašavanja poučavanja djece radi pripreme za školu u tzv. poučavateljsko doba, sve do suvremene postmodernističke perspektive u kojoj se pedagoškom djelovanju konteksta pridaje optimalna pozornost pri čemu ga se shvaća kao složeni dinamični i holistički sociopedagoški fenomen o kojemu u velikoj mjeri ovisi učenje djece i odraslih. To posebice vrijedi za djecu vrlo rane dobi kad se učenje ne odvaja od konteksta u kojemu se odvija. Aktivnosti u kontekstu (fizičkom i socijalnom) dobivaju krucijalnu ulogu u učenju /učenje činjenjem/ koje treba usmjeriti na proces, a ne na rezultat učenja, tj. treba učiti kako učiti. Promjena paradigme shvaćanja konteksta rezultira i promjenom istraživačke paradigme.
kontekst ustanove ranoga odgoja, dijete rane dobi, odgajatelj, učenje, nova paradigma
nije evidentirano
engleski
New Paradigm in Conception of Contexts of Early Childhood Education Institutions
nije evidentirano
early childhood education institutional context, child of an early age, pre-school teacher, learning, new paradigm
nije evidentirano
Podaci o prilogu
237-264.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nove paradigme ranog odgoja
Maleš, Dubravka
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2011.
978-953-175-394-4