Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja (CROSBI ID 43413)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Petrović-Sočo, Biserka Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.). Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 237-264

Podaci o odgovornosti

Petrović-Sočo, Biserka

hrvatski

Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja

Interes za teorijsko proučavanje konteksta ustanova ranoga odgoja javlja se relativno kasno, tek u posljednja dva desetljeća, i to pod utjecajem promjene znanstvene paradigme o učenju (konstruktivistička i sukonstruktivistička teorija učenja), rezultata kroskulturalnih antropologijskih istraživanja, istraživanja socijalne interakcije djece rane dobi u institucijskome kontekstu i rastućeg zanimanja roditelja za kvalitetu dnevnog življenja i učenja svoje djece u vrijeme dok su na poslu. Istraživačka razdoblja konteksta korespondiraju s razvojem institucijskih konteksta u pedagoškoj praksi: od zanemarivanja njegove pedagoške vrijednosti u tzv. medicinsko doba jaslica, preko prenaglašavanja poučavanja djece radi pripreme za školu u tzv. poučavateljsko doba, sve do suvremene postmodernističke perspektive u kojoj se pedagoškom djelovanju konteksta pridaje optimalna pozornost pri čemu ga se shvaća kao složeni dinamični i holistički sociopedagoški fenomen o kojemu u velikoj mjeri ovisi učenje djece i odraslih. To posebice vrijedi za djecu vrlo rane dobi kad se učenje ne odvaja od konteksta u kojemu se odvija. Aktivnosti u kontekstu (fizičkom i socijalnom) dobivaju krucijalnu ulogu u učenju /učenje činjenjem/ koje treba usmjeriti na proces, a ne na rezultat učenja, tj. treba učiti kako učiti. Promjena paradigme shvaćanja konteksta rezultira i promjenom istraživačke paradigme.

kontekst ustanove ranoga odgoja, dijete rane dobi, odgajatelj, učenje, nova paradigma

nije evidentirano

engleski

New Paradigm in Conception of Contexts of Early Childhood Education Institutions

nije evidentirano

early childhood education institutional context, child of an early age, pre-school teacher, learning, new paradigm

nije evidentirano

Podaci o prilogu

237-264.

objavljeno

Podaci o knjizi

Nove paradigme ranog odgoja

Maleš, Dubravka

Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2011.

978-953-175-394-4

Povezanost rada

Pedagogija