Profesionalno usavršavanje i razvoj odgajatelja (CROSBI ID 43414)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Šagud, Mirjana
hrvatski
Profesionalno usavršavanje i razvoj odgajatelja
Obrazovanje i profesionalni razvoj učitelja ili odgajatelja trebalo bi biti jedno od ključnih pitanja u svakoj zemlji jer taj čimbenik izravno utječe na implementaciju i provedbu reformskih zahvata na području odgoja i obrazovanja. Smatramo da treba uložiti sustavne napore koji bi bili usmjereni na inicijalno obrazovanje profesionalaca (praktičara), koji participiraju u neposrednom odgojno- obrazovnom radu (učitelji, odgajatelji, profesori), te na njihovo kasnije cjeloživotno usavršavanje i napredovanje kojim se razvijaju i usavršavaju profesionalne vještine za bolje prepoznavanje i dekodiranje prakse. Napredovanje kroz refleksivnu praksu je, po našem mišljenju, jedan od učinkovitih načina stručnog napredovanja, vrlo različit od konvencionalnih načina cjeloživotnog obrazovanja. Model stručnog usavršavanja odgajatelja posredstvom refleksivne prakse stvara pretpostavke za samoučenje i samonapredovanje u kojemu se teorijska znanja prenose na vrlo složenu razinu situacijskoga i kontekstualnog područja.
obrazovanje odgajatelja, profesionalni razvoj odgajatelja, refleksivna praksa, cjeloživotno učenje
nije evidentirano
engleski
Profesional Training and Development of Pre-School Teachers
nije evidentirano
lifelong learning, teachers' professional training, reflexive practice, reflexive practitioner, teachers' initial education, action research
nije evidentirano
Podaci o prilogu
267-291.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nove paradigme ranog odgoja
Maleš, Dubravka
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2011.
978-953-175-394-4