Život i djelatnost obrtnika i umjetnika u rapskoj komuni u drugoj polovici 15. stoljeća (CROSBI ID 364369)

Kunčić, Meri Život i djelatnost obrtnika i umjetnika u rapskoj komuni u drugoj polovici 15. stoljeća / Grgin, Borislav (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2011

Kunčić, Meri

Grgin, Borislav

Život i djelatnost obrtnika i umjetnika u rapskoj komuni u drugoj polovici 15. stoljeća

Rad je inspiriran dostignućima domaćih i stranih medievista te izrađen uglavnom na temelju analize bilježničkih fondova zabilježenih 1450-1500. godine na Rabu, a koji se čuvaju u Državnom arhivu u Zadru. Osnovna metoda korištena u radu je kvantitativna metoda jer bilježnička vrela pripadaju tzv. serijskom tipu izvora koji dopuštaju grupiranje, a potom i kvantitativnu analizu pojedinih skupina podataka. Na temelju analize vrela razmotreni su, kroz šest većih poglavlja, različiti aspekti svakodnevnog života i djelatnost obrtnika, umjetnika i zdravstvenih djelatnika u Rabu u drugoj polovici 15. stoljeća. Pošto se u prvom poglavlju donosi pregled povijesti rapske komune u srednjem vijeku, u drugom se poglavlju razmatra zastupljenost pojedinih zanimanja u rapskoj komuni te stupanj profesionalne osposobljenosti pojedinih profesionalnih djelatnika. U trećem poglavlju razmatra se međusobni omjer domaćih i doseljenih djelatnika te detaljnije analizira podrijetlo i pripadnost različitim zanimanjima doseljenika iz istočnojadranskih komuna, Apeninskog poluotoka i hrvatskog zaleđa. U četvrtom se poglavlju analizira pravni i društveni status različitih djelatnika u svijetu rapske komune, a u petom njihovo poslovanje i odnos prema klijentima. U šestom poglavlju sagledan je njihov materijalni i financijski status, a u posljednjem, sedmom poglavlju, njihov obiteljski život te pripadnost bratovštinama na Rabu. Rad predstavlja doprinos istraživanju gospodarske, društvene i kulturne povijesti Raba, ali i istočnojadranskih komuna općenito, na koncu srednjega vijeka.

Rab; kasni srednji vijek; obrtnici; umjetnici; medicinski djelatnici; gospodarska povijest; kulturna povijest; umjetnost; demografija

Life and Work of Artisans and Artists in the Commune of Rab in the Second Half of the Fifteenth Century

Rab; the Late Middle Ages; artisans; artists; medical workers; economic history; cultural history; art; demography