Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrednovanje i analiza razvoja motoričkih znanja u ritmičkoj gimnastici (CROSBI ID 364420)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Božanić, Ana Vrednovanje i analiza razvoja motoričkih znanja u ritmičkoj gimnastici / Miletić, Đurđica (mentor); Split, Kineziološki fakultet u Splitu, . 2011

Podaci o odgovornosti

Božanić, Ana

Miletić, Đurđica

hrvatski

Vrednovanje i analiza razvoja motoričkih znanja u ritmičkoj gimnastici

Glavni cilj ovog istraživanja je konstrukcija i validacija mjernih instrumenata za procjenu stupnja usvojenosti specifičnih motoričkih znanja ritmičke gimnastike: znanja manipulacije vijačom, obručem, loptom i trakom. Posebno se istražilo postojanje dinamičnog procesa učenja tokom šestomjesečnog tretmana, kao i uvjetovanost usvajanja specifičnih znanja ritmičke gimnastike. Uzorak ispitanika sačinjavalo je 70 djece (30 djevojčica i 40 dječaka) u dobi od 6 godina iz dva dječja vrtića. Na svim ispitanicima primijenjena je skupina od 20 novokonstruiranih testova specifičnih znanja ritmičke gimnastike, 14 testova za procjenu bazičnih motoričkih vještina, te upitnik za procjenu kineziološkog aktiviteta. Šestomjesečni tretman sadržavao je 10 cjelina, te ukupno 41 aktivnost, od kojih je 20 aktivnosti obuhvatilo specifična znanja ritmičke gimnastike. Tretman se provodio triput tjedno po 35 minuta. Za ispunjavanje postavljenih ciljeva korištene su sljedeće metode obrade podataka: metrijske karakteristike (objektivnost, homogenost, osjetljivost i valjanost), Wilcoxonov test ekvivalentnih parova, multipla regresijska analiza, te korelacijska analiza. Na temelju dobivenih rezultata moguće je konstatirati sljedeće: - Novokonstruirani testovi za procjenu specifičnih znanja ritmičke gimnastike imaju zadovoljavajuće metrijske karakteristike - Ovako konstruirani testovi, s dobrim značajkama objektivnosti i osjetljivosti, primjenjivi su u daljnjim istraživanjima na populaciji predškolske djece, početnika - Moguće je utvrditi postojanje progresivnog procesa učenja u svih 20 primijenjenih testova specifičnih motoričkih znanja ritmičke gimnastike, što je dokaz dobro organiziranog i primjerenog kineziološkog tretmana - Za različite faze procesa učenja karakterističan je utjecaj različitih motoričkih vještina - Za prvu fazu procesa učenja specifičnih znanja ritmičke gimnastike značajne su vještine ambidekstrije i motoričke integracije - Za drugu fazu procesa učenja specifičnih znanja ritmičke gimnastike karakteristična je sprega motoričke i bilateralne koordinacije - Za treću fazu procesa učenja specifičnih znanja ritmičke gimnastike koordinacijska sprega postaje složenija kroz segmentalnu koordinaciju (ruke), a elementi se dodatno usavršavaju na razini kada se značajno uključuju agilnost i snaga - Specifična koordinacija, važna za uspjeh u ritmičkoj gimnastici, može se i mora početi razvijati u predškolskoj dobi - Nepostojanost značajne povezanosti između kineziološkog aktiviteta i specifičnih motoričkih znanja ukazuje kako djeca, koja provode više slobodnog vremena sudjelujući u aktivnoj igri, ne moraju nužno biti bolja u izvedbi specifičnih motoričkih znanja - Šestomjesečni tretman ukazao je kako gotovo sva primijenjena znanja imaju specifičnu nelineranu dinamiku koju bi bilo potrebno dodatno istražiti kako bi se dobile konkretne spoznaje o tijeku i fazama učenja specifičnih znanja ovog kompleksnog sporta

bazična motorička znanja; BOT-2; predškolska djeca; kineziološki aktivitet

nije evidentirano

engleski

Assessment and analysis of the rhythmic gymnastics motor skills development

nije evidentirano

fundamental movement skills; BOT-2; preschool children; physical activity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

179

03.06.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Kineziološki fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Pedagogija