Učenje kroz igru u nastavi Prirode i društva (CROSBI ID 573472)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Borić, Edita ; Škugor, Alma
hrvatski
Učenje kroz igru u nastavi Prirode i društva
UČENJE KROZ IGRU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA Izv.prof.dr.sc. Edita Borić, Alma Škugor, asistentica Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek, Republika Hrvatska U većini se hrvatskih škola provodi tradicionalna nastava koja je usmjerena učitelju. Uloga je učenika u takvoj nastavi pasivna, on je slušač i promatrač. Jedan je od načina kako usmjeriti nastavu učeniku uvođenje igre u nastavni proces. Igrajući se, učenici otkrivaju svoje mogućnosti, razvijaju sposobnosti i vještine, stječu iskustva, uče i stvaraju. Igra potiče maštu i kreativnost. Učenici uživaju u igri, motivirani su za sudjelovanje, a pozitivno se raspoloženje tako prenosi i na učenje. Igra ima didaktičku vrijednost jer pozitivno utječe na rezultate učenja, a posebno na trajnost znanja, pažnju i aktivnost učenika. Odabirom igre u ostvarivanju ciljeva odgoja i obrazovanja učitelju se pruža mogućnost kreiranja raznih metodičkih scenarija. Time se postiže nova kvaliteta nastave, povećan interes i motivacija, te se razvija istraživačka znatiželja u učenika. Cilj je ovoga rada bio utvrditi koliko često učenici uče kroz igru, na kojem nastavnom predmetu se najčešće igraju, te njihov stav o učenju kroz igru u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno u svibnju 2010., a sudionici su 74 učenika drugih i četvrtih razreda osnovne škole. Za potrebe je istraživanja sastavljen anketni upitnik koji se sastojao od 12 pitanja zatvorenog tipa i 2 pitanja otvorenog tipa. Rezultati su ukazali da igra pozitivno utječe na kvalitetu nastave jer učenike motivira za aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, pozitivno djeluje na njihovo raspoloženje te brže i lakše uče. Ključne riječi: učenje kroz igru, nastava Prirode i društva, učenici
učenje kroz igru; nastava Prirode i društva; učenici
nije evidentirano
engleski
Learning through Games in Science and Society Teaching
nije evidentirano
learning through games; science and society teaching; pupils
nije evidentirano
Podaci o prilogu
89-98.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Vantić-Tanjić, Medina
Tuzla:
1986-9886
Podaci o skupu
II. međunarodna naučno-stručna konferencija: Unapređenje kvalitete života djece i mladih
predavanje
11.06.2011-12.06.2011
Tuzla, Bosna i Hercegovina