'Utjecaj teme na pobuđivanje interesa' (CROSBI ID 573649)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gruić, Iva ; Velički, Vladimira ; Štvanek, Željka
hrvatski
'Utjecaj teme na pobuđivanje interesa'
Članak istražuje pitanje postoji li razlika u pobuđivanju interesa kad se djeca predškolske dobi susretnu s realističnom, odnosno fantastičnom pričom. Kad je riječ o književnosti, uobičajena metodička preporuka zagovara fantastične teme. U kazalištu većinu repertoara za mlađu djecu čine fantastične priče i bajke, ali takva situacija u posljednje vrijeme doživljava i snažna kritička osporavanja. Zato ovdje postavljamo pitanje koliko takva preporuka odgovara dječjem čitateljskom / gledateljskom interesu. Suvremena istraživanja ovog pitanja u književnosti idu u dva smjera: studije čitateljskog interesa i studije čitateljskih preferencija, pri čemu se najčešće traže korelacije između sadržaja književnog djela i pobuđivanja interesa i oblikovanja preferencija. Elementi sadržaja jednako su prisutni u kazalištu kao i u književnosti, zato se rezultate studija o čitateljskim interesima i preferencijama može shvatiti kao putokaz za razumijevanje gledateljskih interesa i preferencija. Međutim, niti u istraživanjima u književnosti za djecu ne može se naći nedvosmislen odgovor na naše početno pitanje jer provedene studije prezentiraju raznolike rezultate. Zato je provedeno empirijsko istraživanje u kojem je kao instrument korištena procesna drama, još jedan medij u kojem su elementi sadržaja prisutni na sličan način kao i u književnosti i u kazalištu, ali se prisutnost većeg ili manjeg interesa dade relativno lako detektirati promatranjem. Izravni zaključci empirijskog istraživanja govore o razlici između fantastične i realistične teme kad je riječ o pobuđivanju interesa djece u procesnoj drami. Druga linija zaključaka govori o čitateljskom i gledateljskom interesu djece, a oni se opet dalje mogu primijeniti i na kazalište za djecu. Konačno, provedeno istraživanje dopušta sugestiju o korištenju procesne drame kao instrumenta za istraživanje čitateljskog interesa djece.
čitateljski i gledateljski interes; procesna drama; predškolsko dijete
nije evidentirano
engleski
The influence of the theme on the involvement
nije evidentirano
literary interests; children’s theatre; preschool child; process drama; fantasy and reality theme
nije evidentirano
Podaci o prilogu
87-99.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Društvo i jezik – višejezičnost i višekulturalnost / Society and Language – multilingualism and multiculturalism
Bežen, A. i Pavličević – Franić, D.
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)
978-953-7210-33-5
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096