Označavanje baza područnog znanja sustava mobilnog učenja (CROSBI ID 364625)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Janeš, Vlatka Označavanje baza područnog znanja sustava mobilnog učenja / Glavinić, Vlado (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2011

Janeš, Vlatka

Glavinić, Vlado

Označavanje baza područnog znanja sustava mobilnog učenja

M-učenje se definira kao personalizirano pokretno e-učenje koje podržava studente koji nisu vezani za fiksno mjesto ili koriste mobilnu odnosno prenosivu tehnologiju. Usluga m-učenja obuhvaća aktivnosti učenja, poučavanja i vrednovanja znanja, a pristupa im se mobilnim napravama koje trebaju osigurati dohvat, obradu, pohranjivanje i prikaz podataka. Radi ostvarivanja veće prenosivosti, autonomnosti te prihvatljive cijene ove su naprave nužno ograničenih mogućnosti. U radu je razrađen skup pravila za opis formata zapisa baze područnog znanja radi podesivog prikaza sadržaja na zaslonu mobilne naprave. Definirane su i opisane korištene oznake kao i struktura dokumenta koji predstavlja jedinicu označenog materijala ekvivalentnu tiskanoj knjizi. Zapis se temelji na tehnologiji XML i podržava označavanje višestruke tekstne arhitekture: blokova znakovnog teksta, uključujući strukturu poglavlja i podpoglavlja ; slika s opisima i ostalim parametrima ; matematičke izraze ; konceptne mape ; korisnikove oznake i komentare vezane za pojedini tip sadržaja. Radi zapisivanje korisnikovih oznaka i komentara stvoren je logički zaseban skup pravila te je prilagođen različitim tipovima sadržaja. Označavanje tekstnog sadržaja ostvareno je podcrtavanjem, masnim tiskom, kurzivom i markiranjem teksta različitim bojama, a slikovnoga zapisivanjem koordinata i dimenzija četverokutnog područja pojedinog slikovnog simbola (ikone). Korišten je mehanizam opisa XML Schema.

baza područnog znanja; označavanje; sustavi m-učenja; XML; XML Schema

Marking Up of m-Learning System Domain Knowledge Bases

domain knowledge base; m-learning systems; tagging; XML; XML Schema