Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kakva je znanost prihvatljiva praksi? (CROSBI ID 172643)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Žižak, Antonija ; Ratkajec Gašević, Gabrijela ; Maurović, Ivana ; Mirosavljević, Anja Kakva je znanost prihvatljiva praksi? // Kriminologija i socijalna integracija, 19 (2011), 1; 27-37

Podaci o odgovornosti

Žižak, Antonija ; Ratkajec Gašević, Gabrijela ; Maurović, Ivana ; Mirosavljević, Anja

hrvatski

Kakva je znanost prihvatljiva praksi?

Ovim radom nastoji se prikazati i analizirati iskustvo prijenosa znanja generiranih kroz projekt „Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela“ u praksu. S obzirom na brojne potrebe djece i mladih u riziku, a prvenstveno na njihovu potrebu, ali i pravo na primjerenu intervenciju, projektni tim smatrao je izuzetno važnim znanja kreirana kroz projekt prenijeti u praksu. Riječ je o znanjima i postupcima koji se odnose na: mogućnost standardizirane procjene razine rizika djece i mladih koji se nalaze u sustavu intervencija socijalne skrbi radi problema u ponašanju, usklađivanje razine rizika i mogućnosti djelovanja sustava/intervencija, prepoznavanje jakih strana djece i mladih, te na mogućnosti standardizacije postupanja u sustavu intervencija prema djeci i mladima u riziku. Kontekst iz kojeg se krenulo u prijenos znanja, obilježen je tradicionalnom neusklađenošću praktičara, donositelja odluka i znanstvenika oko svrhovitosti i praktičnosti znanstvenih spoznaja, inicijativa i mogućnosti u mijenjanju sustava intervencija prema djeci i mladima u riziku i /ili s problemima u ponašanju i sl. Imajući to u vidu, projektni tim se na putu prijenosa znanja u praksu oslanjao na ideju mijenjanja znanosti kroz usklađivanje s praksom, ne tražeći praksu utemeljenu na znanju, već znanost prihvatljivu praksi. Sukladno tome, cilj ovog rada je prikaz i analiza iskustva u kreiranju znanja prihvatljivih i razumljivih praksi. Kao okvir analize poslužio je „meta“ model prijenosa znanja Grahama i suradnika (2006), koji se sastoji od nekoliko faza koje se mogu odvijati paralelno. Proces analize iskustva rezultirao je potvrđivanjem nekih starih i otvaranjem nekih novih pitanja vezanih uz mogućnost prijenosa znanja u praksu, ali i idejama za unapređenje tog procesa. Izdvajamo one koje se odnose na redefiniranje načina razvijanja znanosti prihvatljive praksi, na način da se u prvi plan stavlja nužnost suradnje praktičara, donositelja odluka i znanstvenika u procesu stvaranja znanja. Drugim riječima, samo uz pregovaranja i suradnju svih strana uključenih u proces, zastupanje vlastite perspektive, ne gubeći pri tome iz vida zajednički interes, moguće je odgovoriti na potrebe djece i mladih u riziku i /ili s problemima u ponašanju, te kreirati znanja koja će biti svrhovita, praktična, ekonomična i primjenjiva.

rizici za pojavu problema u ponašanju ; znanost prihvatljiva praksi ; prijenos znanja

nije evidentirano

engleski

What kind of science is practice-friendly?

nije evidentirano

risk for behavioral problems ; practice friendly science ; knowledge transfer

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (1)

2011.

27-37

objavljeno

1330-2604

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija, Socijalne djelatnosti

Poveznice