Suvremene ustanove ranog i predškolskog odgoja kao oblik organizacije koja uči (CROSBI ID 574105)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Relja, Renata ; Ljubetić, Maja ; Subotić, Gorana
hrvatski
Suvremene ustanove ranog i predškolskog odgoja kao oblik organizacije koja uči
Autorice u radu predstavljaju dio rezultata empirijskog istraživanja o transformaciji ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja iz tradicionalne u suvremenu organizaciju koja uči. U istraživanju je korištena metoda ankete, a terenska faza provedena je u lipnju 2010. godine. Uzorak je obuhvatio 20 privatnih i 20 državnih vrtića, te je ukupno anektirano 142 odgojitelja/ice zaposlenih u predškolskim ustanovama na području grada Splita. Temeljni cilj istraživanja bio je istražiti karakteristike i način na koji dječji vrtić kao organizacija koja uči odgovara na stalne promjene u svojoj okolini, te se stoga o odgojno-obrazovnoj ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja raspravlja u kontekstu suvremenih teorija o organizaciji. U tom smislu, u radu je naglasak na analizi stila upravljanja i organizacijskoj kulturi kao značajnim aspektima organizacije koja uči. Rezultati ukazuju na neprestano podizanje razine ukupnog znanja organizacije, te se na učenje gleda kao na bitan dio organizacijske kulture, način ponašanja i postojanja organizacije. Tako 93, 7% odgojitelja/ica potvrđuje svakodnevni napor prema unapređivanju kulture ustanove. Kada je riječ o stilu upravljanja - 75, 4% ispitanika/ica se slaže, ili se u potpunosti slaže o postojanju dogovora s ravnateljem oko uvođenja promjena u odgojnu praksu. No, unatoč ovim optimističnim rezultatima, promjene se ipak ne provode sustavno, već su one prije segmentirane i selektivne prirode. Stoga, rezultati ovog istraživanja pridonose naporima u izgradnji organizacije koja uči, shvaćenoj kao kontinuirani i dugotrajni proces.
sociologija rada; organizacija; organizacija koja uči; stil upravljanja; vođenje u organizaciji; organizacijska kultura; predškolski odgoj; ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja; pedagogija; odgojitelj/ica
nije evidentirano
engleski
EARLY MODERN INSTITUTIONS AND PRESCHOOL EDUCATION AS A FORM OF LEARNING ORGANIZATION
nije evidentirano
sociology of work; organization; learning organization; management style; leadership in organizations; organizational culture; preschool education; institution of early and preschool education; pedagogy; preschool teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
109-121.
2011.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011.
Vantić-Tanjić, Medina
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih
1986-9886
Podaci o skupu
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
predavanje
11.06.2011-12.06.2011
Tuzla, Bosna i Hercegovina