Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suvremene ustanove ranog i predškolskog odgoja kao oblik organizacije koja uči (CROSBI ID 574105)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Relja, Renata ; Ljubetić, Maja ; Subotić, Gorana Suvremene ustanove ranog i predškolskog odgoja kao oblik organizacije koja uči // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić-Tanjić, Medina (ur.). 2011. str. 109-121

Podaci o odgovornosti

Relja, Renata ; Ljubetić, Maja ; Subotić, Gorana

hrvatski

Suvremene ustanove ranog i predškolskog odgoja kao oblik organizacije koja uči

Autorice u radu predstavljaju dio rezultata empirijskog istraživanja o transformaciji ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja iz tradicionalne u suvremenu organizaciju koja uči. U istraživanju je korištena metoda ankete, a terenska faza provedena je u lipnju 2010. godine. Uzorak je obuhvatio 20 privatnih i 20 državnih vrtića, te je ukupno anektirano 142 odgojitelja/ice zaposlenih u predškolskim ustanovama na području grada Splita. Temeljni cilj istraživanja bio je istražiti karakteristike i način na koji dječji vrtić kao organizacija koja uči odgovara na stalne promjene u svojoj okolini, te se stoga o odgojno-obrazovnoj ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja raspravlja u kontekstu suvremenih teorija o organizaciji. U tom smislu, u radu je naglasak na analizi stila upravljanja i organizacijskoj kulturi kao značajnim aspektima organizacije koja uči. Rezultati ukazuju na neprestano podizanje razine ukupnog znanja organizacije, te se na učenje gleda kao na bitan dio organizacijske kulture, način ponašanja i postojanja organizacije. Tako 93, 7% odgojitelja/ica potvrđuje svakodnevni napor prema unapređivanju kulture ustanove. Kada je riječ o stilu upravljanja - 75, 4% ispitanika/ica se slaže, ili se u potpunosti slaže o postojanju dogovora s ravnateljem oko uvođenja promjena u odgojnu praksu. No, unatoč ovim optimističnim rezultatima, promjene se ipak ne provode sustavno, već su one prije segmentirane i selektivne prirode. Stoga, rezultati ovog istraživanja pridonose naporima u izgradnji organizacije koja uči, shvaćenoj kao kontinuirani i dugotrajni proces.

sociologija rada; organizacija; organizacija koja uči; stil upravljanja; vođenje u organizaciji; organizacijska kultura; predškolski odgoj; ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja; pedagogija; odgojitelj/ica

nije evidentirano

engleski

EARLY MODERN INSTITUTIONS AND PRESCHOOL EDUCATION AS A FORM OF LEARNING ORGANIZATION

nije evidentirano

sociology of work; organization; learning organization; management style; leadership in organizations; organizational culture; preschool education; institution of early and preschool education; pedagogy; preschool teacher

nije evidentirano

Podaci o prilogu

109-121.

2011.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011.

Vantić-Tanjić, Medina

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

1986-9886

Podaci o skupu

Unapređenje kvalitete života djece i mladih

predavanje

11.06.2011-12.06.2011

Tuzla, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Sociologija