Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji (CROSBI ID 364812)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Lukša, Žaklin
Radanović, Ines ; Matijević, Milan
hrvatski
Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji
Ciljevi istraživanja su utvrđivanje stanja usvojenosti osnovnih bioloških koncepata učenika i njihovih miskoncepcija, te definiranje konceptualnog okvira biologije. Istraživanjem je obuhvaćen 8891 učenik od četvrtog razreda osnovne škole do četvrtog razreda gimnazije. Za istraživanje je korištena vlastita baza pitanja KUPIB, međunarodni testovi uz dozvolu autora (CINS, GCI, GLAI), te rezultati učenika sa županijskih natjecanja biologije. Rezultati ukazuju na slabu usvojenost osnovnih bioloških koncepata u svim razredima te nejednaku zastupljenost pojedinih koncepata zbog sadržajne definiranosti postojećih programa prirode i biologije. Kognitivna razina znanja učenika nije zadovoljavajuća, posebice viših kognitivnih razina, ali je utvrđeno i njihovo nedovoljno ispitivanje od strane nastavnika. Dokazana je niska retencija posebno u pojedinim razredima što, u nekim slučajevima, upućuje na nedovoljnu primjerenost programa razvojnim mogućnostima učenika te sadržajno pretrpane programe. Identificiran je velik broj miskoncepcija koje su podijeljene u nekoliko skupina obzirom na uzroke njihovog nastanka, a dokazana je i njihova postojanost. Dobiveni rezultati pokazuju potrebu promjene paradigme u smjeru konceptualnog poučavanju biologije pa bi rezultati ovog istraživanja trebali poslužiti za izradu suvremenoga kurikuluma prirode i biologije sa svrhom uspješnijeg poučavanja i smanjenja broja učeničkih miskoncepcija. Utvrđivanje krivih predodžbi i ideja, tj. miskoncepata koji se općenito javljaju kod učenika, nužno je za unaprjeđenje nastave biologije.
biološki koncepti / kognitivne razine / makrokoncepti / miskoncepcije / usvojenost znanja
nije evidentirano
engleski
Students' Understanding and Aacquisition of Basic Concepts in Biology
nije evidentirano
biological concepts / cognitive levels / macroconcepts / misconceptions / knowledge acquisition
nije evidentirano
Podaci o izdanju
310
06.07.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb