Higijenske navike kao preduvjet kvalitetne nastave u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 364822)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Makić, Tajana
Bogut, Irella
Užarević, Zvonimir
hrvatski
Higijenske navike kao preduvjet kvalitetne nastave u primarnom obrazovanju
Kao bivša učenica jedne seoske škole zajedno s mojim vršnjacima često sam bila izložena i prozivana kao „dijete sa sela“. Takva djeca su nažalost često okarakterizirana kao prljava, neuredna i higijenski neosviještena. Sve do približavanja vremena za odabir teme diplomskog rada nisam imala priliku provjeriti i dokazati da su razlike između djece seoske i gradske škole u higijenskom pogledu gotovo neprimjetne. Upravo iz toga razloga odabrala sam ovu temu za temu svoga diplomskog rada. Higijena se dijeli na osobnu i kolektivnu. Osobna higijena odnosi se na pojedinca, a kolektivna higijena na skupinu ljudi. Higijenu dijelimo i na higijenu tijela, odjeće i posteljine, higijena zubi i usne šupljine, zdravlje stopala, očiju, uha, dišnih organa, organa za krvotok, pravilno držanje tijela te tjelesni odgoj. Kako bi dobila podatke o higijenskoj osviještenosti učenika, značenju riječi higijena te razini održavanja njihove osobne higijene provela sam anketu. Provela sam ju u četvrtim razredima Osnovne škole „Ivan Mažuranić“, Sibinj i Osnovne škole „Bogoslav Šulek“, Slavonski Brod. U anketi je sudjelovalo 40 učenika iz OŠ „Ivan Mažuranić“, Sibinj i 40 učenika iz OŠ „Bogoslav Šulek“, Slavonski Brod. Nakon provedene ankete, obradila sam podatke te ih grafički prikazala. Kroz dobivene rezultate zaključila sam da su odgovori učenika obje škole vrlo slični. Većina učenika obje škole shvaća pojam higijena, dovoljno provode osobnu higijenu, redovito mijenjaju odjeću, posteljinu. Većina zube pere ujutro i navečer te posjećuje zubara svaka tri mjeseca. A gotovo svi učenici voće i povrće jedu svaki dan. Selo je nekada zaista bilo jedna ruralna mala sredina i dosta zaostajalo za gradom koji je urbana sredina, no danas kada sve napreduje, razvija se i selo, približava gradu, a razlike su sve manje i gotovo neprimjetne. Učenike treba poticati na razvijanje higijenskih navika, osvještavati ih o važnosti održavanja higijene te im vlastitim ponašanjem biti primjer.
higijena; zdravlje; primarno obrazovanje; anketa
nije evidentirano
engleski
Hyhienic habits as a precondition for quality teaching in primary education
nije evidentirano
education; hygiene; quality nastve
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58
24.06.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Osijek