Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Higijenske navike kao preduvjet kvalitetne nastave u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 364822)

Ocjenski rad | diplomski rad

Makić, Tajana Higijenske navike kao preduvjet kvalitetne nastave u primarnom obrazovanju / Bogut, Irella (mentor); Užarević, Zvonimir (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2011

Podaci o odgovornosti

Makić, Tajana

Bogut, Irella

Užarević, Zvonimir

hrvatski

Higijenske navike kao preduvjet kvalitetne nastave u primarnom obrazovanju

Kao bivša učenica jedne seoske škole zajedno s mojim vršnjacima često sam bila izložena i prozivana kao „dijete sa sela“. Takva djeca su nažalost često okarakterizirana kao prljava, neuredna i higijenski neosviještena. Sve do približavanja vremena za odabir teme diplomskog rada nisam imala priliku provjeriti i dokazati da su razlike između djece seoske i gradske škole u higijenskom pogledu gotovo neprimjetne. Upravo iz toga razloga odabrala sam ovu temu za temu svoga diplomskog rada. Higijena se dijeli na osobnu i kolektivnu. Osobna higijena odnosi se na pojedinca, a kolektivna higijena na skupinu ljudi. Higijenu dijelimo i na higijenu tijela, odjeće i posteljine, higijena zubi i usne šupljine, zdravlje stopala, očiju, uha, dišnih organa, organa za krvotok, pravilno držanje tijela te tjelesni odgoj. Kako bi dobila podatke o higijenskoj osviještenosti učenika, značenju riječi higijena te razini održavanja njihove osobne higijene provela sam anketu. Provela sam ju u četvrtim razredima Osnovne škole „Ivan Mažuranić“, Sibinj i Osnovne škole „Bogoslav Šulek“, Slavonski Brod. U anketi je sudjelovalo 40 učenika iz OŠ „Ivan Mažuranić“, Sibinj i 40 učenika iz OŠ „Bogoslav Šulek“, Slavonski Brod. Nakon provedene ankete, obradila sam podatke te ih grafički prikazala. Kroz dobivene rezultate zaključila sam da su odgovori učenika obje škole vrlo slični. Većina učenika obje škole shvaća pojam higijena, dovoljno provode osobnu higijenu, redovito mijenjaju odjeću, posteljinu. Većina zube pere ujutro i navečer te posjećuje zubara svaka tri mjeseca. A gotovo svi učenici voće i povrće jedu svaki dan. Selo je nekada zaista bilo jedna ruralna mala sredina i dosta zaostajalo za gradom koji je urbana sredina, no danas kada sve napreduje, razvija se i selo, približava gradu, a razlike su sve manje i gotovo neprimjetne. Učenike treba poticati na razvijanje higijenskih navika, osvještavati ih o važnosti održavanja higijene te im vlastitim ponašanjem biti primjer.

higijena; zdravlje; primarno obrazovanje; anketa

nije evidentirano

engleski

Hyhienic habits as a precondition for quality teaching in primary education

nije evidentirano

education; hygiene; quality nastve

nije evidentirano

Podaci o izdanju

58

24.06.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija, Biologija