Otpornost komercijalnih ploča od usitnjenog drva djelovanju vode i temperature (CROSBI ID 364824)

Oreški, Miro Otpornost komercijalnih ploča od usitnjenog drva djelovanju vode i temperature / Jambreković, Vladimir (mentor); Španić, Nikola (neposredni voditelj). Zagreb, . 2011

Oreški, Miro

Jambreković, Vladimir

Španić, Nikola

Otpornost komercijalnih ploča od usitnjenog drva djelovanju vode i temperature

Ploče od usitnjenog drva kompozitni su materijali čija su svojstva direktna posljedica primijenjene tehnologije i materijala za njihovu proizvodnju. Svojstva takvih ploča, pri konstantnim normalnim uvjetima uporabe, ostaju gotovo nepromijenjena. U ovom radu, cikličkom promjenom uvjeta izlaganja uzorka, utvrđena je otpornost komercijalnih ploča djelovanju vode, odnosno niske - visoke temperature. Cilj ovog istraživanja je stjecanje uvida u tendenciju promjene svojstava ploča promjenom uvjeta uporabe. Istraživanja su vršena na pločama ivericama tipa TP 100, OSB i QSB pločama. Ispitni uzorci izlagani su djelovanju vode i visoke/niske temperature kroz 1, 2 i 3 ciklusa. Prvi ciklus izlaganja najviše je djelovao na svojstva ploča, bilo da se radi o padu čvrstoće raslojavanja, porastu debljine bubrenja ili padu gustoće. Između ploča iverica tipa TP 100 i QSB ploča bilježi se gotovo isti porast debljine od oko 1 mm, dok OSB ploče imaju porast debljine nakon izlaganja od 3 mm. Najmanji pad gustoće tijekom cikličkog testa imaju ploče iverice tip TP 100, a slijede ih QSB i OSB ploče. Najmanje debljinsko bubrenje nakon cikličkog testa imaju ploče iverice tipa TP 100, a slijede ih QSB i OSB ploče, dok kod referentnih ploča najmanje bubre OSB ploče, a najviše QSB ploče. Najviše iznose čvrstoće raslojavanja nakon prva dva ciklusa izlaganja imaju ploče iverice tipa TP 100, no nakon trećeg ciklusa izlaganja QSB ploče pokazuju bolja svojstva s manjim padom vrijednosti u odnosu na referentnu ploču. Najmanji pad mehaničkih svojstva imaju QSB ploče, a najmanji pad fizikalnih svojstva imaju ploče iverice tip TP 100.

ploče iverice; OSB; QSB; cikličko ispitivanje; fizikalna i mehanička svojstva

Resistance of commercial particleboards to influence of water and temperature

particleboards; OSB; QSB; cyclic test; physical and mechanical properties