Analiza utjecaja vrste otvrđivača na svojstva ploča iverica (CROSBI ID 364826)

Đurin, Matija Analiza utjecaja vrste otvrđivača na svojstva ploča iverica / Jambreković, Vladimir (mentor); Španić, Nikola (neposredni voditelj). Zagreb, . 2011

Đurin, Matija

Jambreković, Vladimir

Španić, Nikola

Analiza utjecaja vrste otvrđivača na svojstva ploča iverica

Pri proizvodnji ploča iverica kao katalizatori reakcije otvrdnjavanja smola koriste se razne vrste otvrđivača. Najčešće su to soli jakih kiselina, primjerice amonijev-klorid i amonijev-sulfat. Dodatak i vrsta otvrđivača osim tehnoloških parametara proizvodnje ploča, mijenjaju i njihova svojstva. U ovom radu ispitan je utjecaj vrste otvrđivača na fizikalno-mehanička svojstva i emisiju formaldehida eksperimentalnih ploča iverica. Korištene su tri vrste otvrđivača: amonij sulfat, amonij sulfat + vinska kiselina, amonij sulfat + boratna kiselina. Ne postoji značajna različitost u gustoći između korištene tri vrste katalizatora. Sadržaj vode kod ploča s boratnom i vinskom kiselinom je povećan, ali neznatno u odnosu na referentnu ploču. Ploče s boratnom kiselinom pokazale su najmanje bubrenje, dok je kod ploče s vinskom kiselinom došlo do povećanja bubrenja u odnosu na referentnu ploču. Najveću vrijednost savojne čvrstoće pokazala je ploča izrađena s vinskom kiselinom. Najvišu vrijednost čvrstoće raslojavanja pokazale su ploče izrađene s vinskom kiselinom. Analiza otopina pokazala je značajno smanjenje emisije formaldehida ploča izrađenih s boratnom i vinskom kiselinom u odnosu na referentnu ploču.

utjecaj otvrđivača; ploče iverice; svojstva

Analysis of hardener type influence on particleboard properties

effect of hardener; particleboards; properties