Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Znanje djece mlađe školske dobi o livadnim biljkama Slavonije. (CROSBI ID 364876)

Ocjenski rad | diplomski rad

Knežević, Katarina Znanje djece mlađe školske dobi o livadnim biljkama Slavonije. / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2011

Podaci o odgovornosti

Knežević, Katarina

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Znanje djece mlađe školske dobi o livadnim biljkama Slavonije.

Cilj je diplomskog rada ispitati poznavanje livadnih biljaka Slavonije kod djece mlađe školske dobi te vidjeti postoje li razlike u znanju o livadnim biljkama Slavonije kod učenika od prvog do petog razreda osnovne škole. Istraživački i metodički dio ovog diplomskog rada provela sam u Osnovnoj školi Ante Starčevića Viljevo. Istraživanje sam provela metodom anketiranja učenika od prvog do petog razreda: 69 učenika, 33 djevojčice i 36 dječaka. Učenici mlađe školske dobi imaju dovoljno znanja o livadnim biljkama Slavonije, 27 učenika od njih 69 imalo je manje od 6 bodova u anketi. 42 učenika imalo je više od 50% riješenu anketu pa mogu reći da je znanje djece mlađe školske dobi o livadnim biljkama Slavonije dovoljno. Također postoje razlike među učenicima od prvog do petog razreda u znanju o livadnim biljkama Slavonije. Razred koji najbolje poznaje livadne biljke Slavonije je treći razred sa 103 boda, zatim peti sa 102 boda, četvrti sa 95 bodova, drugi sa 65 bodova i prvi sa 53 boda. U razgovoru s učiteljicama o znanju njihovih učenika o livadnim biljkama, saznala sam da je jedan od razloga zašto je treći razred najbolje riješio ovu anketu taj što ti učenici jako vole prirodu i puno borave u njoj. Za razliku od učenika četvrtog i petog razreda koji vole knjige, tehnologiju i ne borave u prirodi. Budući da se nastavna tema Životna zajednica travnjaka obrađuje u četvrtom razredu iz predmeta Priroda i društvo, anketa o livadnim biljkama Slavonije provedena je prije obrade te teme i nakon kako bi usporedili i vidjeli jesu li učenici naučili o livadnim biljkama Slavonije. Nakon ponovnog rješavanja ankete, dječaci su znatnije popravili svoje znanje o livadnim biljkama, dok su djevojčice podjednako riješile i prvi i drugi put. Ovi rezultati nam pokazuju da su dječaci naučili nešto novo o livadnim biljkama Slavonije. Održala sam dva sata u četvrtom razredu. Jedan sat je bio izvanučionička nastava na travnjaku u blizini škole, a drugi sat je bio obrade nove nastavne teme Životna zajednica travnjaka.Ovaj diplomski rad može koristiti učiteljima u praksi i djeci mlađe školske dobi za njihovo što kvalitetnije obrazovanje, za razumijevanje prirodnih ljepota i za buđenje ljubavi prema prirodi oko nas. Svrha je poticati poželjno ponašanje prema živom svijetu: njega i zaštita biljaka i životinja u prirodi koja nas okružuje. Diplomski rad sadrži podatke o travnjacima, njihovoj ulozi i važnosti, rasprostranjenosti, te o biljkama koje učenici moraju znati prepoznati i imenovati na travnjaku.

Livadne biljke; priroda i društvo; razredna nastava

Diplomski rad sadrži 26 slika, 3 tablice i 10 priloga, a izrađen je na Odsjeku za prirodne znanosti iz kolegija Prirodoslovlje 2.

engleski

Knowledge of early school age children about meadow plants in Slavonia.

nije evidentirano

Meadow plants; science and society; primary school teaching

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54

21.06.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija