Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive (CROSBI ID 172878)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Sablić, Marija Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive // Pedagogijska istraživanja, 1 (2011), 8; 125-138

Podaci o odgovornosti

Sablić, Marija

hrvatski

Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive

Danas su pred pedagogijom brojni izazovi, a jedan od njih je i razvijanje pozitivnoga stava u odnosima s drugima koji su različiti od nas samih. Razvoj društva temeljena na znanju i proces globalizacije stvaraju nove potrebe pri izradbama dokumenata vezanih uz odgoj i obrazovanje. Suvremeni pristup u izradbi kurikuluma sve više demokratizira ovaj proces i širi odgovornost za promjenama u odgojno-obrazovnom sustavu, posebno na razini učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, roditelja, tj. interkulturalne odgojne zajednice. Ovako strukturiran kurikulum uvažava posebnosti socijalne i kulturne sredine i uključuje sva područja rada škole: određivanje temeljnih životnih vrijednosti, sadržaje nastave i aktivnosti izvan nastave, oblikovanje pravila vođenja i zaštite pripadnika kultura manjina. Interkulturalni je kurikulum očišćen od predrasuda, neznanstvenosti pedagoške nekompetencije, etnocentrizma i hijerarhije među različitim kulturama. Kako bi se pridonijelo implementaciji interkulturalnih sadržaja u postojeće kurikulume, škole trebaju surađivati s obiteljima i lokalnim zajednicama radi postizanja općih ciljeva interkulturalnoga obrazovanja. Ključne riječi: interkulturalni kurikulum, interkulturalno obrazovanje, demokratizacija obrazovanja, interkulturalna odgojna zajednica.

interkulturalni kurikulum; interkulturalno obrazovanje; demokratizacija obrazovanja; interkulturalna odgojna zajednica

nije evidentirano

engleski

Intercultural Curriculum-Reviews and Perspectives

nije evidentirano

intercultural curriculum; intercultural education; democratisation of education; intercultural education community

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (8)

2011.

125-138

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija