Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Šamle, Shadi Određivanje brzine penjanja zrakoplova C172 ispitivanjem u letu / Bazijanac, Ernest (mentor); Krajček, Karolina (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2011

Šamle, Shadi

Bazijanac, Ernest

Krajček, Karolina

Određivanje brzine penjanja zrakoplova C172 ispitivanjem u letu

Tema završnog rada je Određivanje brzine penjanja zrakoplova Cessna 172N ispitivanjem u letu. Cilj ovog rada je odabranom metodom ispitivanja brzine penjanja u letu utvrditi koja je stvarna brzina penjanja zrakoplova na određenim visinama i za određene brzine leta te da li postoje odstupanja od vrijednosti brzine penjanja danih u Pilotskom priručniku. Također, cilj je i provjeriti odabranu metodu ispitivanja brzine penjanja u letu te pritom utvrditi prednosti i nedostatke, odnosno mogućnost provedbe metode i koji se problemi mogu pojaviti tijekom ispitivanja. Materija je podijeljena u 7 poglavlja: 1. Uvod 2. Performanse penjanja 3. Metode određivanja brzine penjanja ispitivanjem u letu 4. Tehničke i eksploatacijske karakteristike zrakoplova Cessna 172N 5. Određivanje polare penjanja ispitivanjem u letu 6. Korekcija dobivenih rezultata na standardne uvjete i validacija istih pomoću Pilotskog priručnika 7. Zaključak U drugom su poglavlju ukratko spomenute performanse penjanja, između ostalog i brzina penjanja te o čemu ona ovisi. U trećem poglavlju opisane su dvije metode za određivanje performansi zrakoplova u penjanju, od kojih je jedna odabrana za ispitivanje brzine penjanja. U ispitivanju je korišten zrakoplov Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Cessna 172N registarskih oznaka 9A-DAS. Stoga su u četvrtom poglavlju ukratko predstavljene karakteristike zrakoplova C 172N, kao i specifičnosti zrakoplova 9A-DAS. U petom i šestom poglavlju opisana je priprema i provedba ispitivanja u letu te je konačno dana ocjena o uspješnosti provedenog ispitivanja. U izradi teme korišteni su rezultati prikupljeni ispitivanjem u letu tijekom listopada 2010. i svibnja 2011. godine.

brzina penjanja; ispitivanje u letu; metoda penjanja po zupcu

Determining the climb speed for C172 aircraft from flight test

rate of climb; flight testing; sawtooth method