Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice (CROSBI ID 173071)
Prilog u časopisu | ostalo
Podaci o odgovornosti
Lasic-Lazic, Jadranka ; Banek Zorica, Mihaela ; Špiranec, Sonja
hrvatski
Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice
Obrazovanje knjižničara glavni je čimbenik koji utječe na status i prepoznatljivost bibliotekarske struke, njen imidž, profesionalnu vjerodostojnost i ugled. No obrazovanje knjižničara oduvijek je bilo praćeno različitim motrištima koja su vodila potpuno suprotnim pristupima i potaklo dileme koje do danas nisu jednoznačno razriješene poput dileme između generalizacije i specijalizacije (usmjerenost na vrstu institucije ili sadržajno područje djelovanja), dileme između prakse i teorije, dileme u odabiru same terminologije i smještaja u šire područje (knjižničarstvo, informacijske znanosti, knjižničari ili informacijski stručnjaci) pa sve do pitanja je li uopće potrebno obrazovanje bibliotekara na akademskoj razini. U radu se stoga analiziraju strukturne i sadržajne odrednice studija bibliotekarstva u Hrvatskoj s naglaskom na programe studija informacijskih znanosti Filozofskoga fakulteta (posebno bibliotekarstva) u Zagrebu te prikazuje razvoj i koncept ishoda učenja i kompetencija u programima. Autori smatraju da ovakav pristup oblikovanju programa osigurava dvojaku prednost: s jedne strane pridonosi zapošljivosti studenata i uvećava njihovu konkurentnost na tržištu rada uz istovremeno jačanje statusa i ugleda struke.
obrazovanje knjižničara; kurikulum; bolonjski proces; ishodi učenja; kompetencije
nije evidentirano
engleski
Education of librarians in Croatia: structural and conceptual determinants
nije evidentirano
education of librarians; curriculum; bologna process; learning outcomes; competencies
nije evidentirano