Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja (CROSBI ID 173120)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Svalina, Vesna ; Matijević, Milan Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja // Napredak (Zagreb), 152 (2011), 3-4; 425-445

Podaci o odgovornosti

Svalina, Vesna ; Matijević, Milan

hrvatski

Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja

Temi darovitosti u literaturi se prilazi na različite načine. Velik broj autora ističe važnost identificiranja darovitosti kod djece i potrebe da se takvoj djeci osigura obrazovanje koje će im omogućiti kvalitetno napredovanje te maksimalan razvoj njihovih sposobnosti. Kad je riječ o glazbenoj darovitosti možemo govoriti o mogućnosti razvoja dječjih glazbenih sposobnosti u općeobrazovnoj ili u glazbenoj školi. Učitelji primarnog obrazovanja prvi će uočiti izražene glazbene sposobnosti kod svojih učenika. Oni će te sposobnosti identificirati i nastojati ih unapređivati, a kako bi se ostvario njihov maksimalan razvoj učenike će se uputiti i na dodatno glazbeno obrazovanje u glazbenu školu. U radu je prikazano akcijsko istraživanje koje je provedeno s učenicima prvog i drugog razreda osnovne glazbene škole. Cilj je bio utvrditi koje su mogućnosti za unapređenje nastavne prakse poticanjem dječjeg glazbenog stvaralaštva u okviru nastave solfeggia. Rezultati pokazuju da je glazbeno darovitu djecu mlađe školske dobi moguće uključivati pored reproduktivnih još i u različite produktivne glazbene aktivnosti: u improviziranje te kreiranje manjih glazbenih djela na glasoviru. Iako se u stvaralačke aktivnosti ne uključuju uvijek sva djeca, većina ih iskazuje velik interes za takve aktivnosti. Djeca koja izraze želju za sudjelovanjem u glazbeno-stvaralačkim aktivnostima u stanju su vrlo kvalitetno realizirati svoje zadatke. Temeljem rezultata ovog istraživanja možemo reći da je sustavnim radom s darovitom djecom moguće ostvariti pomake u razvoju njihovih produktivnih glazbenih sposobnosti.

primarno obrazovanje; učitelji primarnog obrazovanja; darovitost; stvaralaštvo; nastava glazbene kulture; izvannastavne glazbene aktivnosti; nastava solfeggia

nije evidentirano

engleski

Musically Gifted Pupils on the Primary School Level

nije evidentirano

primary education; primary education teachers; giftedness; creativity; music lessons; extra-curricular music activities; solfeggio lessons

nije evidentirano

Podaci o izdanju

152 (3-4)

2011.

425-445

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija