Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja (CROSBI ID 173121)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Svalina, Vesna ; Škojo, Tihana Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja // Tonovi (Zagreb), 24 (2) (2009), 54; 66-80

Podaci o odgovornosti

Svalina, Vesna ; Škojo, Tihana

hrvatski

Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja

Donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma u Hrvatskoj se napušta tradicionalni pristup odgoju i obrazovanju temeljen prvenstveno na nastavnim programima kojima se strogo propisuje što učitelji trebaju podučavati učenike tijekom jedne školske godine. U novom kurikulumskom pristupu primarni cilj odgoja i obrazovanja više nije prenošenje znanja nego razvoj učeničkih kompetencija. Temeljem ovakvog pristupa i glazbena je nastava u osnovnim općeobrazovnim školama dobila novu programsku koncepciju. Verbalna su znanja svedena na najmanju mjeru, ne inzistira se više na glazbenom opismenjivanju, a u prvi plan dolazi sama glazba i njeno upoznavanje slušanjem ili aktivnim muziciranjem. Glazbenu je nastavu u općeobrazovnoj školi moguće izvoditi u skladu s novim kurikulumskim pristupom pod uvjetom da se i u glazbenom obrazovanju budućih učitelja velika pažnja posvećuje praktičnom bavljenju glazbom i upoznavanju same glazbe. Ako se njihovo glazbeno obrazovanje temelji prije svega na usvajanju tzv. teorijskih znanja i znanja o glazbi (verbalnih znanja), u školama se i dalje neće događati neke bitne promjene. Učenike je moguće kvalitetno uvoditi u različite glazbene aktivnosti jedino ako su i učitelji sami stekli određene glazbene vještine.

nacionalni kurikulum ; kompetencije ; glazbena nastava ; glazbeno obrazovanje budućih učitelja

nije evidentirano

engleski

National Curriculum and Music Education of Future Teachers

nije evidentirano

national curriculum ; competencies ; teaching music ; musical education of future teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (2) (54)

2009.

66-80

objavljeno

0352-9711

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija