Dijagnostika stanja gimnastičkih predznanja studentica Kineziološkog fakulteta (CROSBI ID 574613)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Živčić Marković, Kamenka ; Stibilj – Batinić, Tatjana ; Gorišek, Ivana ; Šinkovec, Bojan
hrvatski
Dijagnostika stanja gimnastičkih predznanja studentica Kineziološkog fakulteta
Sportska gimnastika je grana sporta koja sadrži veliki broj kretnih struktura, od jenostavnih do vrlo složenih, veliki broj metoda i načina rada i njihovog učenja, a koja su provjerene kroz dugogodišnju povijesnu tradiciju, dobro razrađenu konvencionalnost i mnogobrojna iskustva gimnastičkih i pedagoških stručnjaka. Nameće se i činjenica da se veliki broj vrhunskih sportaša u ranoj dobi bavilo sportskom gimnastikom te isto tako i danas mnogi vrhunski sportaši (npr. Ivica i /nekada Janica/ Kostelić) koriste gimnastičke sadržaje kao sredstvo dopunske pripreme u svojim sportovima. Neprocjenjiv je utjecaj gimnastike na razvoj koordinacije, kao jedne od ključnih motoričkih sposobnosti definirane kao „motorička inteligencija“. Gimnastika je jedna od rijetkih sportskih grana u kojoj se kretnje izvode u svim smjerovima: naprijed, natrag, gore, dolje, lijevo, desno ; s okretanjem oko svih osi tijela – sagitalne, frontalne i transferzalne ; s istovremenim i raznovremenim djelovanjem gornjih i donjih ekstremiteta ; lijeve i desne strane tijela ; s centričnim i ekscentričnim dijelovanjem sila na tijelo. Zbog svega navedenog sportska gimnastika pripada skupini bazičnih sportskih grana (atletika i plivanje), a uz konkurenciju velikog broja sportova i njima pripadajućih sadržaja, u nastavnom planu i programu osnovnih škola (MZOS, 2006) zastupljena je velikim brojem nastavnih tema. Gimnastički sport svojim impozantnim brojem raznovrsnih sadržaja (20000, Gaverdovski i Smolevski, 1979) ukazuje na značajnost i primjenjivost u ostvarivanju osnovnih i posebnih: odgojnih, obrazovnih i antropoloških zadaća školske djece. Gimnastika ima važnu ulogu u osposobljavanju učenika za samostalno vježbanje radi veće kvalitete življenja, učinkovito mijenja osobine i razvija sposobnosti čime izravno osigurava promicanje zdravlja kao nezamjenjivog čimbenika svih ljudskih aktivnosti, a definirane glavnim ciljem tjelesne i zdravstvene kulture (Findak, Prskalo & Pejčić 2003). Stoga, potpuno je neopravdana i neshvatljiva njezina ne prisutnost u sustavu obrazovanja, a čije pomanjkanje je vidljivo provedenim analizama na specifičnoj populaciji – studenticama Kineziološkog fakulteta. Na osnovu dobivenih podataka u ovom istraživanju zaključno se može konstatirati da studentice 2. godine Kineziološkog fakulteta, tijekom svoga primarnog školovanja nisu stekle dovoljan broj kretnih informacija (osnovnih motoričkih znanja) iz sportske gimnastike.
Sportska gimnastika; predznanja; studentice
nije evidentirano
engleski
Diagnostics of gymnastics prior knowledge female students of Faculty of Kinesiology
nije evidentirano
Artistic gymnastics; prior knowledge; female students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
(156)-(162).
2011.
nije evidentirano
objavljeno
953-95082-7-4
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 20. Ljetne škole kineziologa RHrvatske
Findak, Vladimir
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS)
Podaci o skupu
20. Ljetna školea kineziologa RHrvatske ; Dijagnostika u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
predavanje
21.06.2011-25.06.2011
Poreč, Hrvatska