UVOD U OPERACIJSKI MANAGEMENT, II. dopunjeno izdanje (CROSBI ID 8316)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Barković, Dražen UVOD U OPERACIJSKI MANAGEMENT, II. dopunjeno izdanje. Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011

Barković, Dražen

UVOD U OPERACIJSKI MANAGEMENT, II. dopunjeno izdanje

Operacijski i proizvodni management je jedno od najuzbudljivijih dinamičkih područja u današnjem poslovanju. Zajedno s marketinškom i financijskom funkcijom ima životno značenje za strateško planiranje u organizacijama. Proizvodne i operacijske aktivnosti kao što su prognoziranje, izbor lokacije za neku tvornicu ili ured, alokacija resursa, oblikovanje proizvoda i usluga, aktivnosti terminiranja i osiguranje kvalitete su središnje aktivnosti u poslovanju organizacije. Vrlo često proizvodna/operacijska funkcija kontrolira zaposlene i sredstva u nekoj organizaciji. Ovaj tekst tumači problematiku na nešto višoj razini od uvoda i pokušava u našu stručnu literaturu uvesti one sadržaje koji dominiraju u stvarnoj globalnoj borbi na konkurentskom tržištu. Više od svih ostalih funkcija - računovodstva, financija, informacijskog sustava ili čak marketinga - proizvodnja omogućava tvrtkama da se dohvate i dominiraju stranim tržištima višom kvalitetom, bržim odgovorima, boljim odlikama i nižim troškovima. Strane tvrtke su to shvatile već ranije a naše će se morati ubrzo prilagoditi tim globalnim zathtjevima. U tekstu se namjerno pridržavamo temeljnog koncepta, nebitne stvari su eliminirane ili nisu naglašene. Suplementarne kvantitativne tehnike koje se često uče u kvantitativnim metodama (linearno programiranje, stablo odlučivanja, zalihe, repovi...) nisu u okviru ove knjige uvrštene u dodatak kako je to uobičajeno u knjigama ove vrste koje već dosežu preko tisuću stranica. Autor se nada da se taj koristan dodatak ovoj knjizi može naći u njegovom udžbeniku Operacijska istraživanja koji zajedno s Uvodom u operacijski management predstavlja jedan od prvih pokušaja integralnog predstavljanja naznačene problematike u našoj stručnoj literaturi. Kao podrška rješavanja modela u ovom proširenom izdanju služi programski paket POM.

operacijski management; operacijska strategija; optimalizacija resursa; planiranje proizvoda

INTRODUCTION IN OPERATIONAL MANAGEMENT

operational management; operational strategy; optimizing of resources; product planning