Utjecaj stupnja razvijenosti funkcije upravljanja ljudskim resursima na performanse poduzeća (CROSBI ID 365549)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Tadić, Ivana Utjecaj stupnja razvijenosti funkcije upravljanja ljudskim resursima na performanse poduzeća / Goić, Srećko (mentor); Split, Ekonomski fakultet u Splitu, . 2011

Tadić, Ivana

Goić, Srećko

Utjecaj stupnja razvijenosti funkcije upravljanja ljudskim resursima na performanse poduzeća

Sadržaj, organizacija i razvijenost funkcije upravljanja ljudskim resursima ključna su pitanja menadžmenta kao discipline, ali i praktične djelatnosti rada s ljudima i upravljanja poduzećem, pa su time detaljno istraženi prilikom izrade ove doktorske disertacije. Promjene koje se svakodnevno događaju u poslovnom okruženju utječu na potrebu svestranog proučavanja procesa koji se događaju u organizacijama, posebice u njegovim „mekim“ komponentama, poput upravljanja ljudskim resursima. Tijekom izrade doktorske disertacije, provedeno je pozamašno teorijsko i empirijsko istraživanje kojim se definiralo koje su to ključne grupe poslova funkcije upravljanja ljudskim resursima koje stvaraju pozitivnu vezu s poslovnim rezultatom poduzeća, odnosno preciziranim financijskim pokazateljima. Nadalje, postavljeni su i definirani „snopovi“, kao posebne kombinacije grupa poslova, koje također čine statistički pozitivnu vezu s poslovnim rezultatom poduzeća, koja je ujedno jača u odnosu na proučavanje izoliranih veza pojedinih grupa poslova i financijskih rezultata poduzeća. Širenje ovih spoznaja je predstavilo jednu kvalitetnu podlogu za kreiranje konceptualnog modela doktorske disertacije koji se može primijeniti među hrvatskim poduzećima. Spomenuti model uključio je i dodatne relacije koje mogu biti specifične s aspekta poslovanja hrvatskih poduzeća, pri čemu se misli na regionalnu različitost hrvatskih poduzeća, ali i različitu razvijenost funkcije upravljanja ljudskim resursima s obzirom na različite djelatnosti hrvatskih poduzeća. Ključni aspekt ovog modela predstavljaju tri statistički potvrđena „snopa“ različitih aktivnosti upravljanja ljudskim resursima, koje je potrebno prilagoditi tijekom primjene u pojedinim poduzećima s obzirom na njihove specifičnosti. „Snopovi“ predstavljaju zaokružene cjeline određenih aktivnosti funkcije upravljanja ljudskim resursima, nužne za razvoj poduzeća, koje se mogu shvatiti poput neophodne podloge za daljnja nadograđivanja i unapređenja ovisno o potrebama, tj. specifičnostima istih. Osim toga, „snopovi“ predstavljaju i maksimalni doprinos funkcije upravljanja ljudskim resursima pojedinog poduzeća. Kombinacije “snopova” predložene konceptualnim modelom ove disertacije, predstavljaju temelj koji treba biti primjenjiv u svakom poduzeću, ali dodatno modificiran u ovisnosti o potrebama i tržišnoj situaciji, odnosno zahtjevima s kojima je poduzeće suočeno.

upravljanje ljudskim resursima; stupanj razvoja funkcije upravljanja ljudskim resursima;

The impact of the level of development of human resource management function on enterprise performances

human resource management; level of human resource development; human resource bundles; enterprises' performances