Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske (CROSBI ID 173729)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Klasnić, Ksenija ; Rukavina, Izvor Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske // Socijalna ekologija, 20 (2011), 2; 131-145

Podaci o odgovornosti

Klasnić, Ksenija ; Rukavina, Izvor

hrvatski

Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske

U istraživanju provedenom 2004. godine u sklopu projekta „Modernizacija i identitet hrvatskog društva” mjerena su mišljenja građana RH o tome koji sadržaji utječu na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. Šest godina kasnije, ponovno na reprezentativnom uzorku građana RH, primijenjen je isti instrument. U ovom radu iznosimo rezultate istraživanja provedenog 2010. godine te njihovu komparaciju s onima iz 2004. god. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija. Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini sadržaji više se ne grupiraju na isti način.

imidž Hrvatske u svijetu; identitet; prirodne ljepote; slika o Hrvatskoj; turizam; latentne strukture procjena

nije evidentirano

engleski

What affects the image of Croatia abroad? Opinions of Croatian citizens

nije evidentirano

image of Croatia abroad; identity; areas of natural beauty; tourism; latent structure analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (2)

2011.

131-145

objavljeno

1330-0113

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost