Neprimjerenost obrazovnih institucija kao osnovna prepreka uspješnom obrazovanju odraslih u radno- tehničkom području (CROSBI ID 43802)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Purković, Damir ; Klapan, Anita
hrvatski
Neprimjerenost obrazovnih institucija kao osnovna prepreka uspješnom obrazovanju odraslih u radno- tehničkom području
Evidentni su problemi pri obrazovanju i osposobljavanju odraslih osoba u radno-tehničkom obrazovnom području. Oni se očituju kroz sve veću nekonkurentnost kadrova koje producira obrazovni sustav, te njihovu neprilagodljivost tržištu rada. S obzirom na specifičnosti nastave RTP-a, postojeću strukturu obrazovnog sustava i suvremene proizvodne odnose, problemi se hipotetski mogu svrstati u nekoliko kategorija: složenost proizvodnih odnosa, psihofizička ograničenja odraslih polaznika, neprimjerena struktura obrazovnih institucija, destimulativno socio- ekonomsko okružje, nedostatna gospodarska baza i neodgovarajuća obrazovna i regulatorna politika. Zbog složenosti utjecaja pojedinih kategorija na obrazovanje odraslih, kao i na ograničenu mogućnost utjecaja na pojedine kategorije problema, nužno je ograničiti se na onu kategoriju na koju je moguće izravno i djelovati, a to je struktura i organizacija obrazovnih institucija. Stoga je provedeno i istraživanje strukture i organizacije obrazovnih institucija, koje se, između ostalog, bave obrazovanjem odraslih u RTP- u, te odnosa tih institucija s gospodarstvom. U fokusu ovog istraživanja i analize prikupljenih podataka bila je provedba nastavnog programa u obrazovnoj instituciji, te provedba stručne prakse u privredi, kao i međuovisnost i usklađenost tih institucija i privrednih subjekata pri provedbi radno-tehničkog obrazovanja i osposobljavanja. Nakon potrebne analize problema i njegovog utjecaja na konačne kompetencije polaznika u RTP- u, izložen je pokušaj mogućih smjernica, odnosno postupaka kojima bi se moglo ublažiti ili u potpunosti ukloniti neke od navedenih kategorija problema.
obrazovanje odraslih, radno-tehničko obrazovanje, stručna praksa, strukovno obrazovanje, tehničko obrazovanje i osposobljavanje, visokoškolsko tehničko obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Inadequacy of Educational Institutions as a Fundamental Obstacle to the Successful Adult Education in the Professional-Technical and Vocational Education
nije evidentirano
adult education, higher technical education, professional technical education, professional practice, technical education and training, vocational education, working-technical education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
157-169.
objavljeno
Podaci o knjizi
ANDRAGOŠKA PROFESIJA I KOMPETENCIJE STRUČNJAKA U OBRAZOVANJU ODRASLIH
Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir
Zagreb:
2011.
978-953-55704-4-8