Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja (CROSBI ID 173955)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lenček, Mirjana ; Ivšac Pavliša, Jasmina
hrvatski
Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja
Cilj rada bio je utvrditi razinu semantičkoga znanja kod šestogodišnje djece urednoga jezičnoga razvoja (N=40), djece s perinatalnim oštećenjem mozga (N=40) i djece s posebnim jezičnim teškoćama (N=40), a s obzirom na poznate podatke o vrijednosti semantike za kasnije čitanje. U Hrvatskoj je mali broj istraživanja usmjeren na semantička znanja u toj dobi. Varijable obuhvaćene ispitivanjem odnose se na: opseg rječnika (PEABODY), jezično razumijevanje (REYNELL) i narativno pamćenje (NARPAM) te narativno pamćenje uz pomoć (NARPAM1). Rezultati su pokazali da varijable semantike imaju različite doprinose razlikovanju uzoraka, a uspjeh na zadacima prema kojima su one oblikovane, neujednačen je za odabrane skupine djece kao i pojedince unutar skupina i to u odnosu na razinu zahtjevnosti zadataka. Ustanovljene su kvantitativne razlike između djece u uzorcima, a pomnija raščlamba njihovih obilježja jasno govori u prilog postojanju i kvalitativnih razlika. Detaljnjijim, individualno usmjerenim pregledom podataka, moguće je zaključivanje o neophodnim postupcima rada s pojedincima koji u skupini s perinatalnim oštećenjem mozga i skupini s posebnim jezičnim teškoćama pokazuju odstupanja.
jezik; semantika; rizik za nastanak teškoća učenja; perinatalno oštećenje mozga; posebne jezične teškoće
nije evidentirano
engleski
Importance of semantic knowledge in preschool age
nije evidentirano
language; semantics; risk for learning disabilities; perinatal brain lesion; specific language impairment
nije evidentirano