Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja (CROSBI ID 173955)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lenček, Mirjana ; Ivšac Pavliša, Jasmina Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 2; 26-42

Podaci o odgovornosti

Lenček, Mirjana ; Ivšac Pavliša, Jasmina

hrvatski

Važnost semantičkoga znanja prije početka školovanja

Cilj rada bio je utvrditi razinu semantičkoga znanja kod šestogodišnje djece urednoga jezičnoga razvoja (N=40), djece s perinatalnim oštećenjem mozga (N=40) i djece s posebnim jezičnim teškoćama (N=40), a s obzirom na poznate podatke o vrijednosti semantike za kasnije čitanje. U Hrvatskoj je mali broj istraživanja usmjeren na semantička znanja u toj dobi. Varijable obuhvaćene ispitivanjem odnose se na: opseg rječnika (PEABODY), jezično razumijevanje (REYNELL) i narativno pamćenje (NARPAM) te narativno pamćenje uz pomoć (NARPAM1). Rezultati su pokazali da varijable semantike imaju različite doprinose razlikovanju uzoraka, a uspjeh na zadacima prema kojima su one oblikovane, neujednačen je za odabrane skupine djece kao i pojedince unutar skupina i to u odnosu na razinu zahtjevnosti zadataka. Ustanovljene su kvantitativne razlike između djece u uzorcima, a pomnija raščlamba njihovih obilježja jasno govori u prilog postojanju i kvalitativnih razlika. Detaljnjijim, individualno usmjerenim pregledom podataka, moguće je zaključivanje o neophodnim postupcima rada s pojedincima koji u skupini s perinatalnim oštećenjem mozga i skupini s posebnim jezičnim teškoćama pokazuju odstupanja.

jezik; semantika; rizik za nastanak teškoća učenja; perinatalno oštećenje mozga; posebne jezične teškoće

nije evidentirano

engleski

Importance of semantic knowledge in preschool age

nije evidentirano

language; semantics; risk for learning disabilities; perinatal brain lesion; specific language impairment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47 (2)

2011.

26-42

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost