Dimenzije sociokulturnog i rodnog identiteta u Slavoniji (CROSBI ID 575567)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Klasnić, Ksenija ; Rukavina, Izvor
hrvatski
Dimenzije sociokulturnog i rodnog identiteta u Slavoniji
U radu su izneseni rezultati s područja pet slavonskih županija (N=198) na podacima prikupljenim u sklopu šireg sociološkog istraživanja provedenog 2010. godine na reprezentativnom uzorku građana RH. U središtu su rada dva multidimenzionalna konstrukta: sociokulturni i rodni identitet. Sociokulturni identitet, prema Cifriću i Nikodemu (2008a), čine četiri konceptualne dimenzije: socijalna, teritorijalna, kulturna i obiteljsko-rodna. Rezultati, međutim, pokazuju kako na području Slavonije možemo govoriti o tri dimenzije sociokulturnog identiteta koje smo u skladu s njihovim sadržajem nazvali: lokalni prostorno- zavičajni identitet, socioprofesionalni identitet te nacionalno-vjerski identitet. Analize pokazuju da je sklonost pojedinim dimenzijama povezana s dobi, stupnjem obrazovanja i veličinom mjesta stanovanja. Konceptu rodnog identiteta u ovom je radu pristupljeno na način da su ispitivana mišljenja o rodnim ulogama i odnosima žena i muškaraca koja su operacionalizirana kroz niz seksističkih i egalitarističkih tvrdnji. Na području Slavonije utvrđeno je postojanje tri dimenzije rodnog identiteta: androcentrizam s inverzijom žrtva/nasilnik, antropološki patrijarhalizam u obiteljskoj sferi i deklarativni egalitarizam (instrument i nazivi dimenzija preuzeti od Galić, 2008). Elementi androcentrizma s inverzijom žrtva/nasilnik prihvaćeni su u najmanjoj mjeri, a dimenzija antropološki patrijarhalizam u obiteljskoj sferi objašnjiva je s najvećim brojem socio- demografskih obilježja (muški spol, viša dob, niži stupanj obrazovanja, manje mjesto stanovanja, niži imovinski status…).
Slavonija; sociokulturni identitet; rodni identitet
nije evidentirano
engleski
The dimensions of socio-cultural and gender identity in Slavonia
nije evidentirano
Slavonia; socio-cultural identity; gender identity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
27-49.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Gospodarske i kulturne odrednice regionalnog identiteta
Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-253-099-5
Podaci o skupu
Globalizacija i regionalni identitet 2011.
predavanje
16.09.2011-17.09.2011
Osijek, Hrvatska