Od segregacije do integracije- Na putu prema inkluziji (CROSBI ID 575664)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Dragojević, Davorka ; Horvatić, Sanja ; Lisak, Natalija
hrvatski
Od segregacije do integracije- Na putu prema inkluziji
Inkluzija, u obrazovnom procesu, nije samo pitanje uključivanja učenika s teškoćama, već podrazumijeva uključivanje sve školske djece koja su u nekom smislu različita i koja zahtijevaju prilagođivanje nastavnih metoda i tehnika (OECD, 2007). Inkluzija pretpostavlja višu razinu uvažavanja djece s teškoćama, tj. razinu na kojoj su djeca uvažavana zbog onoga što jesu. Zahvaljujući promjenama u obrazovnim politikama zadnjih dvadeset godina, sve veći broj učenika s teškoćama uključen je u redovan sustav odgoja i obrazovanja. Njihovim uključivanjem omogućuje im se jednako pravo na školovanje, a njihovim vršnjacima bez teškoća pruža se mogućnost učenja o toleranciji, prihvaćanju i jednakosti. Kako bi se inkluzivna filozofija zaista implementirala u praksu, ona zahtijeva kolektivnu odgovornost svih članova društva. Prikazom nekih razmišljanja, zaključaka, rezultata i problema u istraživanjima usmjerenim na stavove prema inkluziji, ali i na evaluaciju obrazovnih postignuća učenika u inkluzivnim školama, ovaj rad ukazat će na činjenicu kako teza inkluzivnog odgoja i obrazovanja pridonosi unaprjeđivanju kvalitete odgojno-obrazovnog sustava u cijelosti.
inkluzija; prava; obrazovna politika; kvaliteta
nije evidentirano
engleski
From segregation to integration- On a way to inclusion
nije evidentirano
inclusion; right; educational policy; quality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
91-102.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
11th Days of Mate Demarin: EXPECTATIONS, ACHIEVEMENTS AND PROSPECTS IN THEORY AND PRACTICE OF EARLY AND PRIMARY EDUCATION
Jurčević Lozančić, Anka
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-29-8
Podaci o skupu
11th Days of Mate Demarin: EXPECTATIONS, ACHIEVEMENTS AND PROSPECTS IN THEORY AND PRACTICE OF EARLY AND PRIMARY EDUCATION
predavanje
11.11.2010-13.11.2010
Zagreb, Hrvatska