Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Podučavanje gramatike (CROSBI ID 25579)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Sironić-Bonefačić, Nives Podučavanje gramatike // Strani jezik u osnovnoj školi / Vrhovac, Yvonne i suradnici (ur.). Zagreb: Naprijed, 1999. str. 207-213-x

Podaci o odgovornosti

Sironić-Bonefačić, Nives

hrvatski

Podučavanje gramatike

Pristup jezičnim strukturama i njihovoj analizi važan je u sklopu opće, ali i primijenjene lingvistike i glotodidaktike, jer gramatika omogućuje funkcioniranje jezika kao ustroja. Kad se govori o gramatici u nastavi stranih jezika u osnovnoj školi, ne misli se na usvajanje cjelokupnog teorijskog znanja i apstraktnih pravila već na točno određen izbor pravila o spajanju jezičnih elemenata u poruke u kontekstu stvarnih situacija. Nakon sažetog prikaza pristupa gramatici u različitim metodama podučavanja stranog jezika, iznose se osnovne osobine pedagoške gramatike. Ako smo svjesni da se jezik ne može koristiti bez osnovnih saznanja o njegovu funkcioniranju, jasno je da učenje jezika na svim razinama u školskim uvjetima pretpostavlja prisutnost pedagoške gramatike. Njezin će cilj biti prikaz jezičnih struktura prilagođen dobi i komunikacijskim potrebama učenika. Svrha pedagoške gramatike je na funkcionalan, pristupačan i ekonomičan način prikazati pravila jezičnog ustroja u kontekstu situacije tako da bi ga učenici shvatili, usvojili, a zatim i primijenili. Pedagoška je gramatika dinamična, jer se percepcija jezičnog ustroja u svijesti učenika stalno dopunjava i izgrađuje. Povezuju se u organsko jedinstvo oblici, njihova tvorba i značenje s uporabom u situaciji, a to znači da gramatika postaje aktivno prisutna u svijesti učenika.

podučavanje, gramatika, eksplicitini pristup, implicitni pristup, pedagoška gramatika, kognitivne strategije

nije evidentirano

engleski

Teaching of grammar

nije evidentirano

teaching, grammar, explicit approach, implicit approach, pedagogical grammar, cognitive strategies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

207-213-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Strani jezik u osnovnoj školi

Vrhovac, Yvonne i suradnici

Zagreb: Naprijed

1999.

953-178-101-0

Povezanost rada

Filologija