Basne Ivane Brlić-Mažuranić u razrednoj nastavi (CROSBI ID 366256)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Borevac, Nikolina
Berbić-Kolar, Emina
hrvatski
Basne Ivane Brlić-Mažuranić u razrednoj nastavi
Basna je kratka priča pisana u prozi ili stihovima u kojoj glavnu ulogu imaju životinje, a ponekad biljke i neživi predmeti prikazani s ljudskim osobinama. Basne izruguju ljudske slabosti i mane te daju moralne pouke. Zadaća učitelja književnosti u dječjoj percepciji basne je posebna jer basna nije prvobitno nastala kao štivo za djecu. Basne potiču iz pradavnih vremena, a ocem ocem basni smatra se Ezop. Basna ima veliku odgojnu ulogu u životu djeteta, ako je znamo korisno upotrijebiti i učiniti bliskom doživljaju djeteta. Djeca jako dobro prihvaćaju basne jer u njima pronalaze drage životinje i svoje kućne ljubimce. Najpoznatiji basnopisci jesu Ezop, Jean de la Fontaine, Gotthold Ephraim Lessing, Ivan Andrejevič Krilov, a od naših Gustav Krklec, ali i Ivana Brlić-Mažuranić. Naime, Ivana Brlić-Mažuranić autorica je devet basni u kojima je dramatski oslikala likove životinja kao što su pas, vuk, gavran, lija, majmun, žaba, koza i likove ljudi Ezopa, Sokrata, Harmida i derviša.
basna; životinje; moralne pouke; basnopisci; Ezop; odgojna uloga basna; basne Ivane Brlić-Mažuranić
nije evidentirano
engleski
Fables of Ivana-Brlić Mažuranić in classrooms
nije evidentirano
fable; animals; moral lessons; fable writters; Ezop; educational role of fable; fable of Ivana Brlić-Mažuranić
nije evidentirano
Podaci o izdanju
108
29.11.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Slavonski Brod