Costs as a instrument of price determination of services in public sector (CROSBI ID 43951)

Prilog u knjizi | stručni rad

Dragija, Martina ; Vašiček, Davor Costs as a instrument of price determination of services in public sector // Upravljačko računovodstvo i računovodstvo troškova u javnom sektoru-izabrane teme / Vašiček, Vesna ; Dragija, Martina (ur.). Zagreb: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2011. str. 185-223

Dragija, Martina ; Vašiček, Davor

Costs as a instrument of price determination of services in public sector

Određivanje cijena usluga u javnom sektoru je važno pitanje koje nosi niz konotacija poput socijalne, ekonomske i političke konotacije. Stoga je ogroman pritisak stavljen upravo na kvalitetno određivanje cijena, te efikasnije i učinkovitije upravljanje troškovima u javnom sektoru. Povezano s time razmatra se mogućnost uvođenja suvremenih metoda upravljanja troškovima koje su znanstveno i praktično razvijene u poduzetničkom sektoru, te se uz određene modifikacije mogu implementirati u javnom sektoru. Ovo poglavlje ima za cilj demonstrirati mogućnost implementacije metode ciljanih troškova u javni sektor kao okosnice za kvalitetnije određivanje cijena usluga u javnom sektoru. Glavni cilj spomenute metode jest dostizanje ciljane razine troškova pri čemu je važno da bude zadovoljena razina pružene usluge mjerena zadovoljstvom krajnjeg korisnika. U tom pogledu, zbog specifičnosti usluga u javnom sektoru, potrebno je voditi računa da se ne izgubi kvaliteta pružene usluge uslijed smanjivanja troškova do ciljane razine. Stoga se ova metoda ne može implementirati na razini cijelog javnog sektora, već samo na pojedina područja koja se svojim karakteristika uklapaju u metodu ciljanih troškova, a to su prvenstveno sustav obrazovanja i zdravstva. U poglavlju je prikazana primjena metode ciljanih troškova na primjeru specijalističkog poslijediplomskog studija, te su iznesena otvorena pitanja koja odražavaju specifičnosti javnog sektora, te se javljaju prilikom njene implementacije u javni sektor.

costs, public sector, price, service

185-223.

Upravljačko računovodstvo i računovodstvo troškova u javnom sektoru-izabrane teme