“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam” (CROSBI ID 576202)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija
hrvatski
“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam”
“Zdrav” ili “zeleni” stil života je u medijima, kao i u kolokvijalnom govoru sveprisutna sintagma koja implicira ekološki balansiran i okolišno odgovoran način života. Promoviranje i popularnost “zelenih stilova života” moguće je interpretirati u kontekstu takozvanog “nematerijalističkog”, postmodernog environmentalizma koji se razvijao u zapadnim društvima, a posljednjih desetak godina sve je vidljiviji i u hrvatskom društvu. Obzirom da je već četiri desetljeća okolišno pitanje jedno od najurgentnijih pitanja s kojim je suočeno čovječanstvo ne treba čuditi da je kapitalizam, svjestan važnosti ekologije komodificirao dio vrijednosti i poruka okolišnog pokreta. To je dovelo je do promjena u promišljanju imagea tvrtki i promoviranja „zelene“, no ne nužno i održive potrošnje. Rad analizira: tvrtke koje kao važan dio svog imagea ističu socijalnu i ekološku odgovornost (zeleni kapitalizam, ekopoduzetništvo) ; marketinške aktivnosti koje promoviraju postmaterijalističke vrijednosti i okolišno osjetljive stavove i vrijednosti (zeleni marketing) ; nove tipove potrošača koji konzumiraju široku paletu fair trade i eko-proizvoda… Veliku ulogu u promoviranju zelenih trendova imaju globalno poznate osobe involvirane u različite aktivnosti i eko-projekte… Celebritizacija i komodifikacija environmentalizma je prožeta nizom kontroverzi i prijepora, pri čemu do izražaja dolaze kompleksne i mnogostruke veze između “odgovornog” kapitalizma, potrošačke kulture i ekološke problematike.
stilovi života; kapitalizam; konzumeristička kultura; oglašavanje; environmentalizam; komodifikacija
nije evidentirano
engleski
“Live the Green Dream!” – poetics of conusumeristic environmentalism and “responsible capitalism”
nije evidentirano
lifestyle; capitalism; conusmer culture; advertising; environmentalism; commodification
nije evidentirano
Podaci o prilogu
128-129.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zagreb: Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet
Podaci o skupu
Razvoj i okoliš - perspektive održivosti
predavanje
06.10.2011-07.10.2011
Zagreb, Hrvatska