Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam” (CROSBI ID 576202)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija “Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam” // Razvoj i okoliš - perspektive održivosti. Zagreb: Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet, 2011. str. 128-129

Podaci o odgovornosti

Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman, Marija

hrvatski

“Živi zeleni san!” – poetika konzumerističkog environmentalizma i “odgovorni kapitalizam”

“Zdrav” ili “zeleni” stil života je u medijima, kao i u kolokvijalnom govoru sveprisutna sintagma koja implicira ekološki balansiran i okolišno odgovoran način života. Promoviranje i popularnost “zelenih stilova života” moguće je interpretirati u kontekstu takozvanog “nematerijalističkog”, postmodernog environmentalizma koji se razvijao u zapadnim društvima, a posljednjih desetak godina sve je vidljiviji i u hrvatskom društvu. Obzirom da je već četiri desetljeća okolišno pitanje jedno od najurgentnijih pitanja s kojim je suočeno čovječanstvo ne treba čuditi da je kapitalizam, svjestan važnosti ekologije komodificirao dio vrijednosti i poruka okolišnog pokreta. To je dovelo je do promjena u promišljanju imagea tvrtki i promoviranja „zelene“, no ne nužno i održive potrošnje. Rad analizira: tvrtke koje kao važan dio svog imagea ističu socijalnu i ekološku odgovornost (zeleni kapitalizam, ekopoduzetništvo) ; marketinške aktivnosti koje promoviraju postmaterijalističke vrijednosti i okolišno osjetljive stavove i vrijednosti (zeleni marketing) ; nove tipove potrošača koji konzumiraju široku paletu fair trade i eko-proizvoda… Veliku ulogu u promoviranju zelenih trendova imaju globalno poznate osobe involvirane u različite aktivnosti i eko-projekte… Celebritizacija i komodifikacija environmentalizma je prožeta nizom kontroverzi i prijepora, pri čemu do izražaja dolaze kompleksne i mnogostruke veze između “odgovornog” kapitalizma, potrošačke kulture i ekološke problematike.

stilovi života; kapitalizam; konzumeristička kultura; oglašavanje; environmentalizam; komodifikacija

nije evidentirano

engleski

“Live the Green Dream!” – poetics of conusumeristic environmentalism and “responsible capitalism”

nije evidentirano

lifestyle; capitalism; conusmer culture; advertising; environmentalism; commodification

nije evidentirano

Podaci o prilogu

128-129.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zagreb: Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet

Podaci o skupu

Razvoj i okoliš - perspektive održivosti

predavanje

06.10.2011-07.10.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija