Kritička analiza e-obrazovanja (CROSBI ID 366429)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Jandrić, Petar
Boras, Damir
hrvatski
Kritička analiza e-obrazovanja
Cilj je ove disertacije istražiti međusobnu isprepletenost pitanja iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija, obrazovanja i društva. Izrađena u metateoretskom kritičkom okviru koji se proteže od Frankfurtske škole do danas, ona razvija transdisciplinarnu metodologiju istraživanja koja navodi na ravnopravno korištenje pozitivističkih, interpretativističkih i kritičkih konceptualnih okvira. Istraživanje pokazuje da je suvremeno e-obrazovanje akademska disciplina smještena u rod obrazovnih znanosti kao zasebna vrsta određena informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. Sažimanjem kritičkih teorija obrazovanja i kritičkih teorija tehnologija dolazi do jedinstvene kritičke teorije e-obrazovanja. Kritičkom analizom glavnih svojstava informacijskih i komunikacijskih tehnologija pokazuje da one posjeduju potencijal za kritičko e-obrazovanje. Istražuje ulogu obrazovanja u umreženom društvu i sagledava dobivene zaključke u kontekstu suvremenih gorućih tema poput globalizacije i mekdonaldizacije obrazovanja. Analizom fenomena digitalne razdjelnice dosege ovih razmatranja proširuje na e-obrazovanje. Odmijenivši Freireov poziv na usporednu političku i obrazovnu revoluciju, potekao iz predglobalnog konteksta, zaključkom da polagani evolucijski razvoj bolje odgovara kontekstu umreženog društva, razvija dualni difuzionističko-evolucionistički model razvoja e-obrazovanja i njegovom primjenom definira osnovne pojmove u e-obrazovanju. Potaknuta brojnim nesuglasicama u znanstvenoj zajednici, ovom modelu pridaje isključivo fenomenološko značenje. Praktični i znanstveni doprinos ove disertacije leži u razvoju kritičkog razumijevanja e-obrazovanja kao pojave ukorijenjene u širok habitus umreženog društva, čime stvara pretpostavke za donošenje informiranih političkih, pedagoških i tehnoloških odluka prilikom uvođenja i održavanja e-obrazovanja.
e-obrazovanje; e-učenje; obrazovanje na daljinu; kritička teorija; transdisciplinarna metodologija
nije evidentirano
engleski
Critical analysis of e-learning
nije evidentirano
e-learning; distance education; critical theory; transdisciplinary research
nije evidentirano
Podaci o izdanju
155
11.02.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb